اهواز؛

اعزام 6 هزار زائر به عتبات عالیات

اداره‌کل حج و زیارت خوزستان از 25 اسفند تا 15 فروردین‌ماه نزدیک به 6 هزار زائر را به عتبات عالیات اعزام کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: زائران از دو طریق مجاز و غیرمجاز به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، که اعزام‌های مجاز با هماهنگی سازمان حج و زیارت صورت می‌گیرد و در چنین اعزامی زائران از بیمه مطمئن قانونی، خدمات پزشکی، خدمات فرهنگی، اسکان مطلوب، تغذیه‌ ایمن و بهداشتی و همراه داشتن مدیر و روحانی کارآزموده برخوردارند.

ناصر حویزاوی افزود: در مقابل کاروان‌های مجاز، کاروان‌های غیرمجازی هستند که از طریق دفاتر غیرمجاز اعزام زائران را به همراه خطرات بالفعل و بالقوه‌ای که دارند، انجام می‌دهند.

حویزاوی اظهار داشت: کاروان‌های غیرمجاز عمدتاً بیمه ندارند و محل اسکان آن‌ها در حسینیه‌ها و مساجد نجف و کربلا است که چنین اماکنی شرایط مطلوبی را برای زائران ندارد. همچنین امنیت بین‌راهی این گونه کاروان‌ها نیز تضمین نیست.

وی بیان داشت: امسال سازمان حج و زیارت خوزستان با برنامه‌ریزی که انجام داده است، اعزام‌های مجاز را در بسته‌های ارزان قیمت حدود 700 هزار تومان به مدت شش شبانه‌روز انجام می‌دهد که با تعریف چنین بسته‌های خدماتی، استقبال زائران عتبات عالیات نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان عنوان کرد: در سراسر استان خوزستان 51 شرکت دفتر خدماتی حج و زیارت وجود دارد که زائران جهت اطمینان از مجاز بودن اعزام خود به عتبات عالیات، به جواز کسب این گونه دفاتر خدماتی و ابلاغی که سازمان حج و زیارت استان به روحانیان آن دفاتر می‌دهد، توجه کنند. همچنین دفاتر خدماتی که اعزام آن‌ها به عتبات عالیات مجاز است، جهت سفر 200 دلار ارز به هر زائر می‌دهند.

ناصر حویزاوی گفت: در حال حاضر که سفرهای حج عمره تعطیل هستند، زائران خلاء حج عمره را با تشرف به عتبات عالیات پر کردند. همچنین در مدت 25 اسفند تا 15 فروردین‌ماه نزدیک به 6 هزار نفر به صورت زمینی از خوزستان به عتبات عالیات اعزام شدند.

انتهاي پیام/و

برچسب ها: خوزستان ، اعزام ، عتبات ، عالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.