همزمان با هفته سلامت آموزش و پرورش مراسم تجلیل از فعالان در این عرصه را در زاهدان برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، در این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش همکاری گسترده ای با دانشگاه علوم پزشکی دارد گفت: 900 بیمار لب شکری اعم از دانش آموز و غیر دانش آموز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) در سطح شهر زاهدان تحت درمان و عمل جراحی قرا رگرفتند.
نخعی افزود: آموز ش و پررورش با اجرای طرح آموزش اولیاء،اصلاح الگوی تغذیه دانش آموزان،طرح آهن یاری، تجویز ویتامین دی برای دختران دانش آموز و بهداشت دهان و دندان همکاری گسترده ای با دانشگاه علوم پزشکی دارد.
وی با اشاره به اینکه محور هفته سلامت امسال بیماری دیابت است گفت: در این هفته برنامه های آموزشی گسترده ای را در جهت آموزش راه های پیشگیری از این بیماری برای 400 هزار دانش اموز دبستان به شکل چهره به چهره به همت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در دستور کار داریم.
مشاور مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با اشاره  به اینکه  فعالیت سیستان وبلوچستان در بین استانها در عرصه سلامت چشمگیر بوده است  ما نیز این استان را نخستین استان جهت رصد فعالیت ها قرار دادیم.
خانم متقیان افزود:   اقدامات آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان در عرصه سلامت باعث  شده سطح سلامتی در استان در بین دانش آموز ان ارتقاء یابد.
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار