ارتش اوکراین اعلام کرده است در درگیری میان نظامیان این کشور و مخالفان دولت، سه نظامی کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد، سه نظامی این کشور در تشدید مجدد درگیری های بین هواداران روسیه و نیروهای دولتی در منطقه جدایی طلب شرق اوکراین کشته و شش تن نیز زخمی شده اند.

"الکساندر موتوزیانیک" سخنگوی ارتش در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: "در نتیجه درگیری ها، سه سرباز اوکراینی در 24 ساعت گذشته کشته و شش تن دیگر زخمی شده اند."

وی با اعلام این که اوضاع در امتداد خط مقدم «مجددا متشنج شده است»، جدایی طلبان را به تشدید حملات علیه ارتش اوکراین و استفاده از تسلیحات سنگین، متهم کرد.

وی افزود: متجاوزان، فعالانه از خمپاره و خودروهای زرهی در امتداد کل خط مقدم استفاده می کنند.

تلفات جدید پس از آن به بار آمد که سه نظامی اوکراینی در حمله خمپاره ای هفته گذشته شبه نظامیان حامی روسیه کشته شدند، این مرگبارترین حمله تقریبا در دو ماه بود.

یک رشته موافقتنامه های آتش بس به کاستن از خشونت ها کمک کرده است هر چند، درگیری های پراکنده ادامه دارد و جلوی دستیابی طرفین را به یک توافق محکم برای آشتی سیاسی می گیرد.

از زمان آغاز قیام علیه دولت حامی غرب در کیف در ماه آوریل سال 2014 در شرق اوکراین، حدود نه هزار و 200 تن کشته و بیش از 21 هزار نفر نیز زخمی شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار