معاون هماهنگی برنامه بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی با ریاست استاندار تهران برای اجرای 12 برنامه‌ محوری که اولویت این سازمان است راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی در سال 95نوربخش عسگری معاون هماهنگی برنامه بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با اولویت‌های سازمان با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل سال 95 اظهار داشت: براساس سخنان مقام معظم رهبری 12 برنامه محوری را برای استان تهران تعیین کردیم و به همین جهت ستاد اقتصاد مقاومتی با ریاست استاندار راه‌اندازی شد.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عنوان دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی و بر اساس 12 برنامه محوری وظایفی را برای دستگاه‌های اجرایی مشخص کرده است و نقش مدیران و مسئولان بخش‌های مختلف تعیین شده است.

معاون هماهنگی برنامه بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: یک برنامه عملیاتی با شاخص‌های مشخص ابلاغ می‌شود که بر پایه آن هم مدیران و هم دستگاه‌های اجرایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

عسگری در ادامه تصریح کرد: اولویت سازمان در سال 95 در قالب 12 برنامه محوری خواهد بود.

وی در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: به منظور تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل همایش‌ها و جلساتی را برگزار کردیم چرا که معتقدیم با منابع عمومی و بودجه عمومی دولت این حجم از پروژه‌ها قابل انجام نیست و به اتمام نخواهد رسید.

معاون هماهنگی برنامه بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: به منظور اجرای 41 پروژه از سرمایه‌‌گذاران 24 کشور خارجی با ارائه مشخصات این پروژه‌ها در قالب کتاب و برگزاری کارگاه‌ها دعوت کردیم.

عسگری در ادامه تصریح کرد: حدود 10 تا 11 تفاهم‌نامه نیز با سرمایه‌گذاران امضا کردیم که در صورت بررسی شرایط پروژه‌ها و رسیدن آن‌ها به یک نتیجه نهایی قراردادی منعقد خواهد شد و این پروژه‌ها را به آن‌ها واگذار خواهیم کرد.

وی افزود: بعد از ارائه لایحه برنامه ششم به مجلس شورای اسلامی و با توجه به سیاست‌های برنامه ششم که شامل برنامه‌های راهبردی، کلی و برنامه‌های عملیاتی است، برای موضوعات خاص و مسئله محور مد نظر دولت و سازمان مدیریت کشور و تمام مسئولان اجرایی مثل آب، محیط زیست و... نیز باید توجه شود چرا که در صورت عدم توجه به این قبیل مسائل، معضلات کشور دو چندان شده و با بحران جدی مواجه خواهیم شد.

معاون هماهنگی برنامه بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: در همین راستا بحث آمایش استان را که مرحله اول آن را به اتمام رسیده است و برای مرحله دوم آن نیز اهداف بنیادی خود را تعریف کرده‌ایم، در شورای برنامه‌ریزی مطرح کردیم.

عسگری در پایان گفت: بر همین اساس تمامی نظرات دستگاه‌ها را ارزیابی می‌کنیم تا بتوانیم تمامی اهداف بنیادین مربوط به استان تهران را که نقش مهمی در پیشرفت و توسعه آن دارد را به مرحله نهایی برسانیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار