کارگاه بازنویسی و بازآفرینی شاهنامه و قصه گویی، توسط خانه قصه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ کارگاه بازنویسی و بازآفرینی شاهنامه و قصه گویی، توسط خانه قصه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، و با حضور مرجان فولادوند نویسنده، شاعر و پژوهشگر معاصر، در شهرکرد برگزار شد.

مرجان فولادوند، در این کارگاه، با اشاره به تلاش های نیم قرن گذشته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت رشد فکری و خلاقیت کودکان، مربیان کانون را مهم ترین عامل در تبدیل کودکان و نوجوانان به اعضایی اهل فکر و مطالعه دانست.

وی، با بیان اینکه در کشور ایران گنجینه ای از قصه های عجیب و حیرت انگیز وجود دارد که می تواند در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گیرد، تأکید کرد: تنها باید مراقب هوش و میزان دانایی مخاطبان خود باشیم و بسته به توانایی اعضا، داستان ها را به آنان معرفی کنیم.

فولادوند گفت: ما باید به کارکرد داستان ها برای مخاطبان خود توجه داشته باشیم و هنجارها را در این نوع داستان ها رعایت کنیم.

وی ادامه داد: تناسب مخاطب و انتخاب داستان در همه گروه های داستانی از جمله فولکلور، کلاسیک و متون باید یکی از موارد اصلی در انتخاب داستان باشد.

فولاد وند با تأکید بر این که روایت داستان به جهان کودکان معنا می دهد، خاطر نشان کرد: ما باید در انتقال معنا و نوع روایت داستان ها به کودکان دقت کنیم.

قصه گویی باز نویسی از داستان های شاهنامه با عنوان کرم هفتواد، داستان چغیر غارا از داستان های فولکولوریک، و داستان سیاوش از جمله برنامه های اجرا شده در این کارگاه بود. 

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار