معاون خدمات شهری شهرداری زنجان از تولید انرژی برق از زباله های شهر زنجان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از زنجان، احمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اعلام این خبر گفت: روزانه بیش از 300 تن زباله اعم از تر و خشک از سطح معابر شهری و منازل توسط نیرو های پاکبان به صورت دستی جمع آوری می شود.

وی با اشاره به اینکه نیرو های پاکبان شهرداری علاوه بر جمع آوری زباله ها از منازل در امر رفت و روب معابر شهری نیز اقدام می کنند افزود: زباله های جمع آوری شده توسط خاور هایی به منطقه ی مهتر چایی که محل دفن زباله هاست ارسال می شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان بیان کرد: در بحث بازیافت زباله ها سال گذشته طی زمزمه های برجام بر حل تحریم ها تعدادی از شرکت های اروپایی اعلام آمادگی کردند تا در حوضه ی پسماند سرمایه گذاری کنند.

احمدی اضافه کرد: در همین راستا دستگاه های جدیدی با تکنولوژی نوین برای تولید انرژی برق از زباله های شهری توسط شهرداری خریداری خواهد شد.

وی بحث تفکیک زباله ها از مبدا (خانوار های شهری) را حائز اهمیت برشمرد و افزود: اگر خانوارها زباله های تر و خشک خود را از همان مبدا تفکیک کنند کمک شایانی در امر جمع آوری و دفن زباله های شهری و همچنین تولید انرژی برق در آینده ی نزدیک خواهند داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان بیان کرد: شهرداری به محض دریافت 2/5 میلیارد تومان وام از بانک عامل در جهت مکانیزه شدن امر رفت و روب معابر شهری نسبت به خرید 3 دستگاه فان جاروب خیابانی و 16 دستگاه فان زباله کش به منظور تخلیه و جمع آوری مکانیزه ی زباله های شهری اقدام خواهد کرد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.