معاون راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت 90 درصدی محور باغچه‌سادات ـ جلیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمد راستا،از پروژه باغچه سادات - جلیل به عنوان یکی از پروژه‌های مهم راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد یاد کرد و گفت: این پروژه مسیر ارتباط بین مرکز استان با شهرستان‌های کهگیلیویه، چرام و لنده را کمتر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه با بهره‌برداری از مسیر باغچه سادات - جلیل؛ 35 کیلومتر از راه ارتباطی مرکز استان با شهرستان‌های گرمسیری را کاهش می‌دهد، گفت: به دلیل جاذبه‌های طبیعی و آب و هوای مطبوع مسیر باغچه سادات به جلیل بیشترین عبور و مرور را در این مسیر شاهد هستیم.

معاون ساخت و توسعه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد طول مسیر پروژه راهسازی باغچه سادات - جلیل را 160 کیلومتر عنوان کرد و گفت: زمان آغاز به کار پروژه از سال 80 بوده که در مقطعی سه ساله پروژه به دلیل کمبود منابع مالی راکد ماند و از سال 90 پروژه مجددا شروع به کار کرد.

راستا در ادامه با تاکید بر اینکه پروژه باغچه سادات - جلیل از سال 90 تا کنون پیشرفت‌های خوبی داشته است، گفت: در حال حاضر تمام مسیر آسفالت بوده و پیشرفت 90 درصدی داشته و تنها چهار کیلومتر آن به دلیل اجرای مشخصات راه اصلی نیاز به تغییر مسیر دارد.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه میزان بار ترافیک محور یاسوج-بابامیدان به سمت دهدشت کاهش می‌یابد و در نتیجه حوادث کمتر می‌شود، اذعان کرد: در صورت تامین اعتبار پروژه باغچه سادات - جلیل در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون ساخت و توسعه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به اینکه پروژه به صورت 100 درصدی به اتمام نرسیده ولی در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هفت میلیارد و 100 میلیون تومان از اعتبارات ملی و از ماده 180 هفت میلیارد تومان در نظر گرفته شد که میزان اندکی از این اعتبار تخصیص داده شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت پروژه و کمبود اعتبارات پروژه فعال ماند و تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته است.

معاون ساخت و توسعه راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز رضایت از عملکرد پیمانکاران پروژه راهسازی باغچه سادات-جلیل اذعان کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبار این پروژه در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: پیشرفت ، محور ، باغچه ، سادات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.