مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: : طرح شاهد پژوهی در راستای تحقق یکی از ساحت های سند تحول بنیادین با نام ساحت دینی، اخلاقی، اعتقادی به اجرا درآمد.

اجرای طرح به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، سید جواد حسینی نیز در آیین اختتامیه طرح شاهد پژوهی که دو سال متوالی است در آموزش و پرورش استان برگزار می شود؛ گفت: در حال حاضر 22 مرکز شاهد پژوهی در استان خراسان رضوی دایر است و 500 یادواره شهدا در 411 مدرسه برگزار می شود.
وی اظهار کرد: 37 هزار و 800 اثر دانش آموزی، در قالب این طرح تولید شده است.
حسینی با بیان اینکه کلید واژه "قنات" یکی از طرح های دیگری است که در راستای تحقق اهداف سند تحول اجرا شده است ادامه داد: باید با جریان دادن فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان امید و سازندگی را در جامعه گسترش دهیم.
وی تصریح کرد: 30 هزار دانش آموز خراسانی به راهیان نور با هدف آشنایی با دوران جنگ اعزام شدند و پنج هزار راوی معلم نیز برای بازگویی دوران جنگ و رشادت های شهیدان و جانبازان آموزش دیدند.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: 41 عنوان کتاب در این طرح به چاپ رسید و از اثرات این طرح می توان به کیفیت بخشی به اوقات فراغت، آشنایی با خانواده شهدا، تکریم خانواده شهدا، تربیت دینی اخلاقی و ثبت و ضبط ویژگی های شهیدان اشاره کرد.
وی با اعلام اینکه 30 کلید واژه مهارتی از زندگی شهیدان استخراج شده است افزود: در آینده این طرح به شکل موضوعی با در نظر گرفتن 30 ویژگی تعیین شده و بررسی آنها در زندگی شهدا ادامه پیدا می کند.
انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار