جشنواره سفر به توران با هدف آشنایی گردشگران با جاذبه های منطقه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی گردشگران با جاذبه‌های طبیعی شهرستان به ویژه منطقه نمونه گردشگری رضا آباد بخش بیارجمند برشمرد و افزود: این جشنواره با همکاری بخشداری، اداره پارک ملی توران و شورای اسلامی و دهیاری روستای رضا آباد برگزار می‌شود.

حمیدرضا حسنی با بیان اینکه شهرستان شاهرود از ظرفیت بالایی در زمینه برگزاری تورهای طبیعت گردی برخوردار است، تصریح کرد: حضور گردشگران و بهره‌مندی جوامع محلی از مواهب گردشگری و صنعت توریسم، بهترین انگیزه برای حفظ محیط زیست و میراث طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه این منطقه بزرگترین منطقه تحت حفاظت سازمان محیط زیست کشور است، خاطرنشان کرد: توران از نظر پوشش گیاهی از تنوع بالایی برخوردار است و در میان گونه‌های جانوری آن برخی از نادرترین گونه‌ها مانند یوزپلنگ آسیایی، گورخر ایرانی و پرندگانی همچون زاغ‌بور و هوبره دیده می‌شود.

وی افزود: در مجموعه روستاهای این منطقه طوایف و ایلات مختلفی سکنی دارند و بافت گلیم، توبره، پلاس، سوزن دوزی و تهیه البسه محلی از جمله صنایع دستی مردم این منطقه است.

این جشنواره 17 اردیبهشت ماه جاری در رضا آباد بخش بیارجمند از روستاهای هدف گردشگری استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.