مدیر شیلات و آبزیان استان از پرداخت تسهيلات براي تجهيز مزارع پرورش ماهي به آبزي پروران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان گفت:امسال اولويت براي صدور مجوز جديد و تمديد مجوزهاي فعاليت آبزي پروري در استان زنجان برای حفظ كيفيت و كميت منابع آبی رعايت استانداردهای زيست محيطي، خروجي پساب مزارع پرورش ماهی و تداوم توليد محصول پاك و سالم است.

بورانی افزود:ارتقا ءمكانيزاسيون با متنوع كردن انواع تجهيزات تسويه مكانيكي، زيستي، دستگاه ضدعفوني كننده پساب و انواع تجهيزات اكسيژن محلول در آب از ديگر اولويت‌ها می باشد .

وی ادامه داد :از جمله برنامه های مورد نظر در سال جاری ؛ اجرای سیاست توليد يك تن ماهی قزل آلا با نيم ليتر درثانيه آب تازه می باشد كه سال گذشته براي اين ميزان توليد يك ليتر در ثانيه آب نياز بود.

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان گفت:سال گذشته 35 كيلوگرم در مترمربع ماهي قزل آلا توليد مي شد كه امسال بر اساس برنامه ريزی و هدفگذاری انجام شده اين ميزان توليد 40 كيلوگرم پيش بيني شده است که جهت دستیابی به این میزان و استفاده از نيم ليتر آب تازه در ثانيه براي توليد يك تن ماهي قزل آلا بايد آبزي پروران مزارع خود را مجهز به تجهيزات قيد شده كنند.

بورانی افزود:براي تمديد مجوز پرورش آبزی و يا صدور مجوز جديد؛ آبزي پرورانی كه به لحاظ سرمايه گذاری در خصوص تجهيز مزارع خود مشكل دارند مي توانند تسهيلات دريافت كنند که اين تسهيلات بر اساس طرح توجيهي آبزی پروران پرداخت می شود.

وی ادامه داد :امسال 10 ميليارد ريال اعتبار برای پرداخت تسهيلات به آبزی پروران به منظور تجهيز مزارع با سود بانكي 18 درصد تخصيص يافته است که در صورت جذب این مبلغ می توان تسهیلات بانکی مورد نیاز آبزی پروران را تامین کرد و مشکلی از نظر میزان اعتبار درخواستی وجود ندارد.

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان گفت:بر اساس آخرین سرشماری انجام شده ؛ استان زنجان دارای واحد مزارع سردآبی پرورش ماهی می باشد و به دلیل رعایت بیش از پیش مسائل زیست محیطی و جلوگیری از کاهش منابع آبی ؛ بکارگیری تجهیزات نوین آبزی پروری جزو الزامات ادامه فعالیت می باشد.


انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.