ریاست جمهوری افغانستان یکبار دیگر از عدم صداقت پاکستان در پروسه ی صلح انتقاد کرده و گفته است که اسلام آباد به تعهداتی که در نشست های چهارجانبه داشت عمل نکرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که فرصت مذاکره با طالبان "محدود" است.

آقای مرتضوی هشدار داده است که دروازه مذاکره و گفتگوهای به روی گروه طالبان، فقط برای مدتی "محدود" باز خواهد بود.

وی بیان داشت که هم حکومت پاکستان به تعهداتی که در نشست چهار گانه کرده بود، عمل نکرده و هم گروه طالبان به فراخوان صلح حکومت افغانستان پاسخ مثبت نداده است.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری تاکید کرده است که به همین دلایل حکومت افغانستان با استفاده از همه وسایل، در مقابل آن گروه ایستادگی خواهد کرد.

آقای مرتضوی با بیان این مطلب که گزینه صلح برای همیشه در دسترس طالبان قرار نخواهد داشت افزود: " دروازه های صلح برای مدت های نامحدود، به روی طالبان باز نخواهد بود. این فرصت محدود است و طالبان باید از این فرصت استفاده می کردند".

اظهارات آقای مرتضوی در حالی بیان شد که قرار است امروز دوشنبه محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، در شورای ملی کشور سخنرانی کند.

به گفتۀ آقای مرتضوی؛ یکی از مسایل عمدۀ سخنرانی آقای غنی، دیدگاه واضح حکومت افغانستان در رابطه به جنگ و صلح و دشمنان افغانستان ارایه خواهد شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار