سرمربی تیم ملی پاراتکواندو گفت: نخستین بار پاراتکواندو به صورت نمایشی در پارالمپیک حضور پیدا می کند.

حسین مدانلو در گفتگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد:مسابقات پاراتکواندو برای نخستین بار و به صورت نمایشی در پارالمپیک ریو برگزار می شود و از دوره بعدی 2020 به عنوان یکی از رشته های اصلی در پارالمپیک حضور می یابد.

وی افزود:عملکرد خوب تیم ملی در مسابقات باعث شد مهدی پور رهنما در وزن منفی 75 کیلوگرم کلاس K44  که دارای رنکینگ بالایی است به عنوان نماینده ایران در پارالمپیک ریو شرکت می کند و امیدوارم مانند سایر رقابتهای قبلی نتیجه مطلوبی کسب کند.

مدانلو ادامه داد: از سال گذشته برای کسب امتیاز و ارتقا رنکینگ در مسابقات جهانی معتبر شرکت کردیم و توانستیم رنکینگ لازم را بدست آوریم و دارای یک نماینده در پارالمپیک ریو باشیم.اواخر ماه آینده در مسابقات قهرمانی آفریقا که به میزبانی مصر برگزار می شود و ما با 7 ملی پوش در این رقابت ها شرکت می کنیم.

وی در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا گفت: این رقابتها برای دومین بار برگزار شد و در دور قبل که به میزبانی چین تایپه صورت گرفت توانستیم با 2 طلا ، یک نقره و یک برنز قهرمان شویم و درذ این دوره نیز در مانیل فیلیپین با کسب 3 طلا ، 3 نقره و یک برای دومین بار در جایگاه قهرمانی قرار بگیریم. این رقابتها با توجه به حضور کشور های مدعی از سطح بالایی برخوردار بود.

مدانلو عنوان داشت: در بخش مردان تیم های روسیه ، آمریکا و فرانسه که سابقه قهرمانی جهان را دارند مقابل ملی پوشان کشورمان قرار گرفتند و نتوانستند از سد تیم ایران بگذرند و ورزشکاران ما با حضور قدرتمند در مرحله  فینال توانستند در جایگاه قهرمانی قرار گیرند و از 7 مدال طلایی که توزیع شد 3 نشان طلا به کاروان ایران رسید.

وی در خصوص داوری این رقابتها گفت: با توجه به کیفیت بالای فنی مسابقات برخی از داوران از سطح مسابقات پچایین تر بودند و در بعضی از بازی ها شاهد قضاوت های اشتباه از آنها بودیم البته کادر فنی تیم ما به قدری با ملی پوشان تمرین کرده بودند که نا داوری بر روحیه ورزشکاران تاثیر منفی نداشته باشد و بتوانند از سد حریفان بگذرند که قهرمانی مسابقات نشان دهنده آن است که به این موفقیت رسیده ایم. 

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو در پایان خاطر نشان کرد: سال گذشته با 6 ورزشکار در مسابقات جهانی ترکیه شرکت کردیم و در این دوره توانستیم با یک استعدادیابی مناسب با 7 ملی پوش شرکت کنیم.امیدوارم با همکاری فدراسیون تکواندو و فدراسیون جانبازان و معلولین و حمایت کمیته ملی پارالمپیک تعداد ورزشکاران را افزایش دهیم و بتوانیم در هر رده سنی تیم ملی داشته باشیم و مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کنیم تا پشتوانه مناسبی برای تیم ملی ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار