رئيس دامپزشکي تربت جام گفت : با تلاش همکاران دامپزشکي و همراهي دامداران و همچنين واکسيناسيون بيش از 227 هزار دام بيماري تب برفکي در شهرستان کنترل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ؛ دکتر جاغوري با اشاره به جمعيت دام در شهرستان گفت : با وجود بيش از 618 دام سبک وسنگين در اين منطقه و شدت بيماري تب برفکي در سال جاري قبل از ورود اين بيماري به منطقه براي پيشگيري از تلفات دام کلاس هاي آموزشي براي دهياران و دام داران برگزار گرديد.
وي گفت : دامپزشکي با ارسال پيامک و اطلاع رساني و همچنين نصب بنر اطلاع رساني در مراکز جمع آوري شير و بازار دام و محدود کردن حمل ونقل دام به مقصد کشتارگاه از تلف شدن دام پيگيري کرد.
رئيس دامپزشکي تربت جام با اشاره به کانون هاي تب برفکي در این شهرستان گفت : تب برفکي از طريق غرب کشور اواخر بهمن ماه سال گذشته از طريق ورود دام غير مجاز به شهرستان انتقال يافت و در برخي از مناطق شهرستان بويژه در بخش نصرآباد و روستاهاي بزد و قلعگک شيوع پيدا کرد که عمليلت کنترل و واکسينه انجام گرفت.
جاغوري بااشاره به تعداد دام تلف شده در شهرستان گفت : در سه ماه گذشته حدود 300 راس بره 30 روزه تلف شد و همچنين هشت راس دام سنگين براي ذبح به کشتارگاه انتقال يافت و کماکان واکسيناسيون دام منطقه ادامه دارد.
انتهای پیام//
برچسب ها: تب ، برفکی ، دام ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.