به دلیل وقوع سیل در بسیاری از روستاهای خوزستان تاکنون به ۲۹۰۰خانوار آسیب‌دیده امدادرسانی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با آغاز فعالیت‌های امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به دلیل وقوع سیل در بسیاری از روستاهای خوزستان تاکنون به 2900خانوار آسیب‌دیده امدادرسانی شده است.

دکتر علی خدادادی افزود: با تلاش شبانه روزی بیش از 615 امدادگر و نجاتگر در حدود 15 هزار فرد آسیب دیده از سیلاب های اخیر در استان خوزستان از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر استان بهره مند شدند.

خدادادی اظهار داشت: متأسفانه به دلیل سقوط از ارتفاعات در اندیکا یک نفر کشته شده و همچنین در جریان سیل، 8 باب منزل تخریب شده است.

وی با ابراز رضایت از عملکرد و تلاش‌های بی‌دریغ امدادگران گفت: آمار منازل تخلیه شده از سیلاب به 203 باب می‌رسد.

دکتر خدادادی با اشاره به اینکه در جریان سیل اخیر 2 فروند بالگرد هلال احمر به امداد هوایی پرداخت، درباره خودروهای بکارگرفته شده در راستای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده عنوان کرد: 20 دستگاه آمبولانس، 20 دستگاه خودروی پشتیبانی، 8فروند قایق، 4 دستگاه کامیون و 3 دستگاه تریلی از جمله خودروهای به کار گرفته شده در امدادرسانی هستند.

وی تصریح کرد: برخلاف کمبودها و مشکلات ولی امدادگران و نجاتگرات هلال احمر در کمال انسان‌دوستی و خضوع به مردم سیل‌زده خدمت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه از 21 دستگاه پمپ آب و 14 دستگاه موتور برق استفاده شده، بیان کرد: 4459 تخته موکت و 7614 تخته پتو بین خانوارهای سیل‌زده توزیع شد و نیز بیش از1220 تخته چادر به منظوربرپایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری استفاده شده است.

وی با اشاره به توزیع آب شرب به همت امدادگران در بین سیل زدگان گفت: بسیاری از اقلام زیستی مورد نیاز خانوارها از جمله 41500 قوطی کنسرو در بین اهالی روستاهای آسیب دیده توزیع شده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.