450 هزار نفر در استان اصفهان از دیابت رنج می برند.

رئیس دانشکده تغذیه شهر اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان، با اعلام این خبر اظهار داشت: حدود 90 درصد افراد دیابتی به نوع دوم بیماری قند مبتلا هستند که چنانچه این گروه از بیماران به ورزش و رژیم غذایی اهمیت بدهند برخلاف بیماران انسولینی می توانند به طور کامل درمان شوند.

محمد حسن انتظاری با اشاره به اینکه در دیابت نوع 2 مگر در شرایط خاص چون بارداری به تزریق انسولین نیازی نیست افزود: این نوع دیابت در سنین بالای 35 سال دیده می شود و حدود 80 درصد افرادی که به این بیماری عارضند، چاق هستند اما دیابت وابسته به انسولین قبل از 35 سالگی به وجود می آید.

به گفته وی پرخوری، مصرف بیش از حد کربوهیدرات، رعایت نکردن رزیم غذایی، عفونت، فشار های روحی و روانی، انجام ندادن ورزش، عدم تشخیص بیماری قند و مهار کردن آن سبب بالا رفتن میزان قند خون می شود.

انتظاری نشانه های بالا رفتن قند خون را، تشنگی زیاد، خشکی دهان، خشک شدن پوست و خارش آن، تهوع و استفراغ، درد پشت پاها، سرگیجه و سردرد و خواب زیاد عنوان کرد.

رئیس دانشکده تغذیه شهر اصفهان با بیان اینکه بالا بودن میزان قند خون برای مدت طولانی، عوارض زیادی را ایجاد می کند، گفت: انجام ورزش منظم، مصرف به موقع دارو، ترک سیگار استفاده از چربی های غیر اشباع و کنترل فشار خون می تواند از بروز این بیماری جلوگیری کرد. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار