معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در سفر به خراسان شمالی گفت: قیمت خرید تضمینی ۲۴ محصول زراعی و باغی در کشور ۵ تا ۱۵ درصد افزایش میابد .

افزایش قیمت خرید تضمینی ۲۴ محصول زراعی و باغی در کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ صفایی با بیان اینکه در ۳ سال گذشته قیمت جهانی محصولات کشاورزی روند نزولی داشته است گفت: محصولاتی که در سال ۹۵ برداشت میشود با وجود کاهش قیمت های جهانی، افزایش میابد .

وی با اشاره به خرید تضمینی محصولات جو ، گندم و کلزا در تمام کشور افزود: این طرح در خراسان شمالی به سبب اینکه جزو مناطق سردسیر است دیرتر به اجرا در می آید . 

وی همچنین با بیان اینکه این محصولات کشاورزی در بازار بورس عرضه میشود گفت: خریداران این محصولات را به قیمت بازار خریداری میکنند و مابه التفاوت این قیمت با تبعیت از قیمت خرید تضمینی به کشاورزان پرداخت میشود .

صفایی حمایت از کشاورزان و تعاونی ها و اتحادیه های کشاورزی را از مهمترین برنامه های سال جاری عنوان کرد و افزود: بسته های اعتباری تسهیلاتی و ارزان قیمت در اختیار فعالان این عرصه قرار میگیرد .

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین افزود : امسال برای یکپارچه شدن زمین های کشاورزی و تعاونی های خرد کشاورزی از برخی بانک ها تسهیلات خرید زمین پرداخت می شود .

صفایی در حاشیه این سفر از طرح های کشاورزی و باغداری و همچنین مراکز تولید و پرورش دام های سبک و سنگین شرکت کشت و صنعت بهکده رضوی بازدید کرد .

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.