رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: مصادره دو میلیارد دلاری آمریکا دزدی بین المللی است.

مصادره دو میلیارد دلاری آمریکا دزدی بین المللی استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام در دیدار با آقای ایورسیه قائم مقام وزیر خارجه سوئیس که امروز سه شنبه (7 اردیبهشت ماه) در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص برداشت غیر قانونی دو میلیارد دلاری آمریکا از اموال بلوکه شده ایران اظهار داشت: دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی بوده و کماکان برقرار است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: این دشمنی هیچ گاه کاهش نیافته و این نشان دهنده تناقض گویی مسئولان آمریکاست.

ولایتی با بیان اینکه آمریکا از یک سو در گفتگو با وزیر خارجه ما اعلام می‌کند که به انجام مسئولیت‌هایش در بر داشتن تحریم‌ها متعهد هستند، تصریح کرد:  از سوی دیگر به اشکال مختلف هم تحریم‌های جدید برقرار می‌کنند و هم بر سر روابط قانونی آزاد تجاری بین ایران و سایر کشورها مانع تراشی می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها این گونه عمل می‌کنند چرا که جز تعهداتشان است و گفتن این سخنان خلاف عادت آمریکایی‌ها نیست، گفت: مقابله با آمریکا استقامت، مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌های آمریکاست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مصادره دو میلیارد دلاری آمریکا اضافه کرد: این یک دزدی بین المللی است و ایران در احقاق حق خود مصمم خواهد بود و حق خود را از آمریکا خواهد گرفت همان گونه که در نوبت قبل نیز بعد از گذشت سال‌ها ما توانستیم مطالبات خود را با مقاومتی که نشان دادیم دریافت کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ارزیابی شما از ارتباط ایران و عربستان در برگزاری مناسک حج گفت: مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران درباره برگزاری مراسم حج تمتع تصمیم خواهند گرفت و بدون تردید حرمت مسلمانان و مردم ایران به حج گزاران باید محفوظ باشد.

ولایتی با تاکید بر اینکه وظیفه قانونی حکومت سعودی این است که محیط امن و آزادی برای حج گزاران فراهم کند، گفت: سعودی‌ها باید سلامت و امنیت حج گزاران را تامین و ضمانت کنند تا راهیان خانه خدا بتوانند با اطمینان خاطر به اعمال عبادی مهمشان در حج بپردازند و مثل گذشته نباشد که چنین فاجعه‌ای اتفاق بیفتد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه اگر مسئولان و ماموران سعودی به مسئولیت خود عمل کرده بودند با چنین فاجعه ای روبرو نمی‌شدیم تاکید کرد: حفظ حرمت و امنیت حج گزاران و مسلمانان که در همه جهان برای مراسم حج می‌آیند جز وظایف قطعی و اولیه حکومت سعودی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام درباره دیدار خود با قائم مقام وزیر خارجه سوئیس گفت: در این دیدار درباره روابط دو جانبه بین ایران و سوئیس و دعوت از جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل و فصل مسائل سوریه مذاکراتی صورت گرفت.

ولایتی در ادامه یادآور شد: دیدگاه جمهوری اسلامی ایران را درباره سوریه مطرح کردم و ما از حکومت قانونی سوریه حمایت می‌کنیم. درباره این که بشار اسد دو سال پیش به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و باید دوره 7 ساله ریاست جمهوری او کاملا طی شود؛ همچنین تایید انتخابات پارلمانی سوریه که دولت و ملت سوریه حتی حاضر نشدند برای مدت کوتاهی این کشور بدون پارلمان بماند، مذاکراتی انجام شد.

وی با اشاره به این که هر راه حلی برای سوریه باید تمامیت ارضی این کشور را حفظ کند، اظهار داشت: آینده سوریه به دست مردم سوریه است و اگر کشورهای دیگر می‌توانند به احقاق حق مردم سوریه کمک کنند، مردم به آنها خوش آمد می‌گویند و مبارزه علیه تروریست در سوریه یک امر مورد اتفاق بنده و آقای ایورسیه بود. قائم وزیر خارجه سوئیس از اینکه باید همه کشورها  در این مبارزه علیه تروریسم مشارکت داشته باشند حمایت کرد.

در این دیدار ایورسیه قائم مقام وزیر خارجه سوئیس با اشاره به حضور خود در ایران اظهار داشت: خوشحالم که در ایران هستم هدف از این دیدار بررسی مسائل سوریه و حمایت سوئیس از این کشور بود.

وی با اشاره به اینکه ما برای حل و فصل بحران سوریه نیاز به گفتگو با ایران داریم و ما باید در این راستا با ایران هماهنگی انجام دهیم، خاطر نشان کرد: برای حل و فصل مسائل سوریه نیاز به دیدار دو جانبه با مسئولین ایرانی داریم.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار