مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت : موقعیت جغرافیایی و شرایط مناسب مناطق مختلف این شهرستان جهت ییلاق گذرانی زنبور، موجب گردیده، تا افراد بومی و غیربومی هرسال نسبت به سالهای گذشته علاوه بر افزایش تعداد کلنی خود تمایل زیادی جهت استقرار کلنی های خود در منطقه نشان دهند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت : تا پایان سال گذشته تعداد کلنی زنبورعسل موجود در این شهرستان به تعداد 18هزار کندو که از این تعداد، حدود 136 تن عسل طبیعی و تغذیه ایی برداشت شده است.

پیمان افزود: همچنین تعداد شاغلین این بخش به صورت پاره وقت 416 نفر که تعداد شاغلین فعال تمام وقت در این امر 50 نفر می باشد.

وی ادامه داد:موقعیت جغرافیایی و شرایط مناسب مناطق مختلف این شهرستان جهت ییلاق گذرانی زنبور، موجب گردیده، تا افراد بومی و غیربومی هرسال نسبت به سالهای گذشته علاوه بر افزایش تعداد کلنی خود تمایل زیادی جهت استقرار کلنی های خود در منطقه نشان دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان اضافه کرد:پرورش دهندگان زنبورعسل در این شهرستان در سه پهنه دندی، پری و بخش مرکزی تقریبا" به طور یکسان فعال بوده و اکثریت افراد شاغل در این بخش بومی می باشند و افراد محدودی زنبوردار غیر بومی نیز جهت اسکان کلنی خود به بخشهای مختلف این شهرستان مهاجرت می نمایند.

پیمان گفت:تنوع زیاد پوشش گیاهی مخصوصا" در مناطق کوهستانی این شهرستان، موجب افزایش کیفیت عسل طبیعی برداشت شده گردیده است.

وی افزود:از جمله مشکلاتی که پرورش دهندگان زنبورعسل در این شهرستان با آن مواجه می باشند، نبود بازار خرید مطمئن برای فروش محصولات خود هستند.


انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.