سنقر به معنی سنقار است سنقار نوع مرغ شکاری از جنس چرغ از خانواده بازها و به اندازه کلاغ که به عربی به آن سنقر یا سنقور می گویند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سنقر در85 کیلومتری شمال شرقی استان کرمانشاه واقع است و دارای 2330 کیلومترمربع وسعت شامل شهر و دو بخش مرکزی و کلیایی با تعداد214 روستای ساکن است.

برخی از مــورخان بر این باورند که در روزگار سلجوقیان و تسلط مغول ، عـده ای از ترک ها تحت رهبری یکی از امراء بنام سنقر به این ناحیه آمده اند و از آن زمان به بعد این ناحیه به نام وی یعنی « سنقر » معروف گردیده است .

شهرستان سنقر دارای قدمت تاریخی است و بسیاری از روستاهای آن با توجه به اسامی آنها مربوط به دوره مادها و دارای قدمت چند هزار ساله است

در زمان صفویه شهرستان اسدآباد که آن زمان چاردولی نام داشت وتعدادی دیگرازمناطق جزء شهرستان سنقروکلیایی بود واین شهرستان بعنوان مرکزبخشی ازحاکمیت مطرح بود.

بر اساس آنچه درتاریخ نامه ها ودایره المعارف ها آمده است این شهرستان مکانی برای تأمین نیرو برای حکومت بود و در رابطه با تأمین نیرو برای مقابله با تجاوزبیگانگان سهم قابل توجه داشته است

سنقر با ارتفا 7100متر از سطح دریا بلندترین نقطه استـان کرمانشــــاه محسوب می گردد . این شهرستان دارای موقعیتی کوهستانی و آب و هوای معتدل کوهستانی استاز چهار طرف بین کوهستانهای رشته کوه زاگرس محصور گردیده است.

شهرستان سنقر از نواحی جالب توجه و زیبای استان بشمار می رود و در جلگـه همــــوار و زیبایی قــرار گرفتــــه و قلّـــه های کوههـــــــای آن تا اواخر تـــابستان از برف زمستـــانی می درخشد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، سنقار ، قدمت ، چند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.