روز گذشته سهام شرکت توئیتر با کاهش 12 درصدی به حدود 15 دلار برای هر سهم رسید.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگران جوان، طبق آخرین آمار موجود در سال2015 توییتر دارای بیش از 282 میلیون کاربر فعال است. به تعبیر جالب دیگری اگر توییتر با تعداد کاربران موجود خود به عنوان کشوری اعلام استقلال کند، دوازدهمین کشور پر جمعیت جهان خواهد بود. تعداد توییت‌های ارسالی توسط این کاربران در روز حدود ۵۰۰ میلیون توییت است. ۶۳٪ از برندهای دنیا اکانت‌های توییتر گوناگون دارند و حدود 92% این تعداد بیش از یک توییت در روز ارسال می‌کنند که نشان دهندهٔ فعالیت آنها و موفقیت توییتر در جذب بازاریابان و فعالان حوزه بازاریابی است.
همچنین در سال 2015 توییتر به عنوان دومین شبکه مورد اجتماعی پر کاربرد شناخته شده است. در نهایت اثر نفوذ تبلیغات در توییتر به سطحی رسیده است که طبق آمار اعلام شده، تبلیغات در این شبکه 8 تا 24برابر فیس‌بوک، کلیک می‌شوند و این نکته به موفقیت توییتر در زمینهٔ تبلیغات آنلاین اشاره دارد. توییتر در مارس 2006 به دست جک دورسی ایجاد شد و در ژوئیه همان سال آغاز به کار کرد. نمودار سهام این شبکه اجتماعی از تاریخ تاسیس تا به حال با فراز و نشیب فراوان روبرو بوده است.

رکودسهام توئیتربرا چندمین بار
اما در سه ماهه اول سال 2016 سهام شرکت توئیتر روز سه شنبه در بازار جهانی 12% کاهش پیدا کرده و به ارزش هر سهم 15 دلار و 58 سنت رسیده است. سرمایه گذاران و سهامداران شرکت توئیتر با این اوضاع تمایل بیشتری برای فروش سهام خود دارند.

کارشناسان علت سقوط سهام توئیتر را کم شدن میزان تبلیغات این شرکت اعلام کرده اند. اما در همین شرایط و با وجود کم شدن ارزش سهام شرکت توئیتر، تعداد کاربران آن از 305 به 310  میلیون نفر افزایش یافته است.

رکودسهام توئیتربرا چندمین بار

جک دورسی رئیس توئیتر اعلا کرده ما همچنان دست از تلاش برای جذب کاربران بیشتر بر نمیداریم.
گفتنی است؛ در مدت یک ساله گذشته این برای چندمین بار است که ارزش سهام شرکت توئییتر کاهش پیدا کرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.