مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: ۲ آب شیرین کن با ظرفیت۲ هزار مترمکعب در شبانه روز تا سه ماه آینده در هرمزگان به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، عبدالحمید حمزه پور افزود : این ۲ آب شیرین کن در شهرستان بندرلنگه با هزینه ۳ میلیارد تومانی بخش خصوصی و۱۲ میلیارد تومانی بخش دولتی به بهره برداری می رسد.
وی گفت: با بهره برداری از این آب شیرین کن ها مشکل آب آشامیدنی ۲۰ روستا بر طرف می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان افزود: امسال همچنین عملیات ساخت ۴ آب شیرین کن به ظرفیت ۷ هزار مترمکعب در شبانه روز در شهرستان های بندرعباس ، بستک ، جاسک و سیریک آغاز می شود.
حمزه پور گفت: با بهره برداری از این آب شیرین کن ها تا ۲ سال آینده ۷۰ روستای دیگر نیز از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.
وی افزود: پارسال با بهره برداری از ۴ آب شیرین کن در قشم ، جاسک و بندرعباس با ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب مشکل کمبود آب ۷۰ روستای هرمزگان برطرف شد.
اکنون ۱۲ درصد از روستا های هرمزگان با آبشیرین کن ها آبرسانی می شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: تا دو سال آینده ۲۰ درصد آب آشامیدنی روستاهای هرمزگان از طریق آب شیرین کن تامین شود.
اکنون آب آشامیدنی صد روستا از ۱۸ آب شیرین کن با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز تامین می شود.
عبدالحمید حمزه پور با اشاره به محرومیت ۲۰۰ روستای هرمزگان از شبکه آبرسانی افزود: آب این روستاها از منابع محلی تامین می شود و ۲۰۰ روستای دیگر نیز نیز و به صورت سیار آبرسانی می شوند.
وی با تاکید بر فرسودگی شبکه آبرسانی۶۰۰ روستای هرمزگان گفت: اصلاح شبکه آبرسانی ۱۰۰ روستا با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی تا پایان سال اجرایی می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان افزود: برای اصلاح شبکه آبرسانی دیگر روستاها ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است که در ۲ سال آینده اجرایی می شود.
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.