بیرجند؛

اجرای بیش از هزار و 100 هکتار آبیاری تحت فشار در خراسان جنوبی

در حال حاضر یک هزار و ۱۸۲ هکتار آبیاری تحت فشار و کم فشار در استان در حال اجرا است که این طرح‌ها ۳۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

‌به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان صبح امروز در نخستین جلسه شورای مدیران سازمان جهاد کشاورزی با اعلام این خبر گفت:770 هکتار طرح‌های خود اجرایی نیز در استان در حال اجرا است که 7 شهرستان استان بیشترین فعالیت را در این زمینه دارند.

محمد شفیعی افزود : حدود 60 درصد آب مصرفی بخش کشاورزی EC بالای 5 هزار داشته است و فقط 25 درصد آبها EC کمتر از 3 هزار دارند که برای اراضی کشاورزی مشکلی به وجود نمی آورند.

وی گفت : در حال حاضر در استان حدود 5 هزار و 700 هکتار طرح آبیاری نوین داریم که آماده اجرا بوده و حدود 7 هزار هکتار طرح نیز در مراحل مختلف طراحی قرار دارد که برای اجرای آنها نیاز به بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: در سال گذشته میزان تخصیص اعتبار به استان در اجرای سیستم های نوین آبیاری در مجموع سرفصل ها حدود 60 درصد بوده است که از متوسط تخصیص کشوری بالاتر است.

معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گفت : 804 کیلومتر طی دو مرحله به صندوق های حمایت از بخش کشاورزی ابلاغ شده است که 543 فقره قرارداد منعقد شده است و حدود 400 کیلومتر از این طرح ها در حال اجرا بوده و ارسال یا کاملا اجرا شده است.

و ی افزود : با توجه به تعهد ایجاد شده باید در سال 95 مابقی اعتبارات انتقال آب به استان ارسال شود.

وی گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل اجرایی طرح‌های آبیاری تحت فشار کمبود اعتبار است که در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز این سازمان آمادگی اجرایی سالانه 15 هزار هکتار آبیاری تحت فشار و کم فشار را دارد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.