سیل و بارندگی اواخر فروردین ماه 1 هزار و 850 میلیارد ریال به جاده های روستایی استان خوزستان خسارت وارد كرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان اندیمشك با بیان اینكه مناطق سیل زده خوزستان به دلیل گستردگی جاده ها به عنوان اولین استان سیل زده كشور مورد بررسی قرار گرفت افزود: میزان خسارت وارده به جاده های روستایی استان های مختلف كشور بعد از كارشناسی به هیات دولت ارایه می گردد.

سیدحسین میرشفیع با اشاره به خسارت سیلاب اخیر در استان های كشور گفت: برآورد كلی این خسارات از سوی استان های سیل زده در حال جمع بندی است كه پس از جمع بندی برای تصمیم گیری به وزارت راه ارایه می شود.

وی تصریح کرد: این گزارش ها در هیات دولت بررسی شده و سپس برای جبران خسارت وارده تصمیم گیری خواهد شد.

میرشفیع اظهار داشت: از آنجا كه در قانون تا 3 درصد از سقف بودجه كشور برای حوادث غیر مترقبه پیش بینی شده، لذا در این راستا مشكل بودجه ای نخواهیم داشت.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی اذعان کرد: اگر هم در بحث نقدینگی مشكلاتی باشد حسب وظیفه امور مربوط به بررسی های فنی و جمع بندی ها را انجام داده و برای سایر مراحل پیگیری جدی خواهیم داشت.

این مقام مسئول با بیان اینكه 350 كیلومتر راه روستایی در استان های مختلف كشور در دست ساخت می باشد افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر 1 هزار و 800 میلیارد ریال در سال جاری اجرا خواهند شد.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.