استاندار ایلام گفت: واحدهای تولیدی به دلیل اینکه قدرت رقابت با کالاهای چینی را ندارند، غیر فعال شده‌ است.

اکثر واحدهای تولیدی به بانک‌ها بدهکار هستند/ واحدهای تولیدی قدرت رقابت با کالاهای چینی را ندارندمحمد رضا مروارید استاندار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت اصلی غیر فعال شدن واحدهای تولیدی در استان متبوعش اظهار داشت: وجود تحریم‌ها و گران شدن مواد اولیه در این زمینه بسیار موثر است ضمن آنکه کالاهای این واحدها قدرت رقابت با کالاهای چینی را ندارند.

وی در ادامه یادآور شد: خط تولید واحدهای تولیدی در استان ایلام فرسوده است لذا ضروری است که با تامین بودجه به روز شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه اکثر واحدهای تولیدی به بانک‌ها بدهکار هستند متذکر شد: سال گذشته مذاکراتی با بانک‌ها انجام شد. در این راستا دولت نیز طی مصوبه‌ای به آنان مهلت داد تا بتوانند وامهای خود را تسویه کنند.

مروارید با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدی برای فعالیت خود با بنیاد برکت شریک شدند، تصریح کرد: برخی از واحدها به این طریق راه‌اندازی و ماشین ‌آلات آنها نیز به روز شد. اما در مورد برخی واحدهای تولیدی دیگر باید به فکر تغییرات بود؛ چه در مالکیت و چه در تکنولوژی.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید تجدید نظری در ارزیا‌بی‌ها صورت بگیرد تا وام‌های جدید پرداخت شود، در این راستا با کمک بانک‌ها، گشایش جدید شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار