بیش از 66 هزار راس دام در سال 94 تحت پوشش برنامه تست سل وبروسلوزقرار گرفتند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی ، مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 66 هزار راس دام در برنامه تست سل و بروسلوزخبر داد .

دکتر حسین رشیدی گفت : استان کرمان از جمله مناطق مهم و حائز اهمیت در زمینه تولید فرآورده‌های دامی در جنوبشرق کشور است و نقل و انتقال بی‌ضابطه و غیرقانونی دام سبب می‌شود تا کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک در این منطقه دشوارتر شود.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در مورد بیماری سل و بروسلوز گفت: این دو بیماری از مهمترین بیماری‌های عفونی مشترک بین انسان و دام است که رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای از جمله اعمال اصول امنیت زیستی، پاکسازی و ضدعفونی محیط و محدود کردن تردد دام‌های پرخطر و کنترل جوندگان بهترین و موفق‌ترین روش‌های پیشگیری از سل گاوی است.

وی افزود: در این راستا برنامه تست سل و بروسلوز به طور منظم و بر اساس دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور و در زمان مقرر اجراء می شود که در سال 94تعداد 36 هزار و 591 راس گاو زیر پوشش برنامه تست سل قرار گرفت .

رشیدی با اعلام اینکه تعداد 29 هزار و 904 راس دام هم برای تشخیص برسلوز مورد خون گیری قرار گرفتند بیان داشت : در این راستا یک راس دام به عنوان دام راکتور سلی و 43 راس دام راکتور بروسلوز شناسایی و کشتار گردیدند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در پایان از کلیه دامداران خواست تا در راستای کنترل این دو بیماری خطرناک همکاری لازم را با اکیپهای دامپزشکی داشته باشند .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: تست ، سل ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار