مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هنر خوشنویسی یک هنر مقدس و ارزشمند است و از جایگاه والایی برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ، سید سعید سرابی در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن خوشنویسان خراسان رضوی افزود: حضور اساتید مطرح خوشنویسی کشور در مشهد یکی از مهمترین پتانسیل های این هنر در سطح استان است، توجه به مسائل آموزشی در شاخه های مختلف هنر خوشنویسی به خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به حضور هیات مدیره جدید انجمن خوشنویسان گفت: با توجه به برنامه ها و اهداف بلندمدتی که ازسوی هیات مدیره انجمن مطرح شد نشان از تحول و حرکتی رو به جلو است که با برنامه ریزی منسجم می توان شاهد اجرای آنها بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به این موضوع که خراسان یکی از قطب ها و مراکز هنر خوشنویسی در کشوراست، گفت: به برکت وجود بارگاه مقدس امام رضا ( ع) که مملو از جلو های زیبای هنر خوشنویسی است و با توجه به پیشینه غنی این هنر در استان بدون شک می توانیم از استان خراسان رضوی به عنوان مهمترین مهد پرورش بزرگان خوشنويسي نام برد.

سرابی بر اقتصاد فرهنگ و هنر تاکید کرد و افزود: اقتصاد فرهنگ و هنر در کشور ما مقوله نوپایی است که از برنامه‌های اصلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است لذا ضروری است جامعه فرهنگ و هنر با حفظ شان و منزلت هنرمند در سایه ایجاد گفتمان مشترک سرمایه‌های جدیدی در حوزه اقتصاد و فرهنگ ایجاد کنند.

در ابتدای این جلسه رییس انجمن خوشنویسان مشهد با ارائه گزارشی از عملکرد این حوزه اظهار کرد: هنرمندان زیادی با درجه های ممتاز و فوق ممتاز در این انجمن به فراگیری هنر خوشنویسی پرداخته اند و حال ضروری است مجتمع مختص انجمن خوشنویسی در مرکز شهر ایجاد شود چرا که این استان ومشهد ظرفیت بیش از این را دارد.

محمد باقرزاده طوسی تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی های اداره کل ارشاد استان و انجمن خوشنویسان شاهد موفقیت های روز افزون باشیم.

تاسیس نگارخانه تخصصی خوشنویسی ،اختصاص زمین برای احداث مجتمع خوشنویسی، برگزاری گرامی داشت استاد سلطانعلی مشهدی، برگزاری جشنواره خوشنویسی رضوی از جمله خواسته های این هیات مدیره بود.

گفتنی است دیگر اعضای هیات مدیره انجمن خوشنویسان استان به بیان نظرات و دیدگاه های مورد نظر خود در این جلسه پرداختند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.