دکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور به حامیان گروه های تروریستی هشدار می دهد که آنان در قبال سیاست حمایت از گروه های هراس افگن تاوان سنگینی پرداخت خواهند کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،وی که در مراسم بزرگداشت از بیست و چهارمین سالروز پیروزی مجاهدین علیه حکومت کمونیستی در کابل سخن می گفت بیان داشت که روزی حامی تروریزم، قربانی اصلی آن خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که تروریزم خوب و بد وجود ندارد گفت: ” دیری نخواهد بود که همه دنیا در یک صف واحد در برابر دهشت افگنی قرار بگیرند”.

رییس اجرایی تصریح نمود: ” … اما امروز که ما در صف اول قرار داریم و بیشترین قربانی را می دهیم یک درد و رنجی است که بر ملت ما تحمیل شده است؛ ملت ما داوطلب نبوده، ملت جنگ افروز و جنگ طلب نبوده است و این جنگ برای شان تحمیل شده است”.

او افزود: ” … و آنانی که این جنگ را تحمیل کرده اند اگر درس نگیرند از رفتار خود، از سیاست خود، آنها حتما قیمت گران تر از ما خواهند پرداخت”.

داکتر عبدالله با حمایت از سخنان اخیر محمداشرف غنی رییس جمهور در شورای ملی که طالبان را باغی و محارب خوانده و خواهان نابودی تروریستان شد گفت: ” آقای غنی خط و حدود سیاست خارجی و سیاست داخلی را در قبال تروریزم در قبال دهشت افگنی در قبال جنگ و صلح یکبار دیگر واضح ساختند؛ این روح پالیسی حکومت وحدت ملی از ابتدا بوده است”.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود، از آزادی برخی از زندانیان در دوران ریاست جمهوری پیشین انتقاد کرده و آن را سوال برانگیز خواند.

رییس اجرایی یک و نیم سال گذشته را چالش برانگیز خوانده؛ اما تاکید نمود که در سال جاری مردم افغانستان شاهد دستاوردهای بزرگ در عرصه های مختلف خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.