حفاران غير مجاز در قوچان زير ذره بين نيروي انتظامي و دادستاني

دومين جلسه پيشگيري از وقوع جرم شهرستان قوچان با موضوع بررسي راه كارهاي مقابله با حفاران غير مجاز دراين شهرستان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رصوی در اين جلسه درخصوص مقابله جدي با حفاران غير مجاز در اين شهرستان تاكيد شد.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي دراین جلسه با اشاره به اهميت ميراث فرهنگي و ضرورت حفظ و حراست از آثار تاريخي و فرهنگي افزود: ميراث فرهنگي متعلق به همه است و نه تنها ميراثي است كه از گذشتگان به ما به ارث رسيده بلكه امانتي متعلق به نسل آينده در دست ماست كه همه بايد ازاين ميراث گران بها و امانت ارزشمند حفاظت و حراست كنند.

حسين زارع صفت با قدر داني از تلاش نيروي انتظامي، دادستان و مجموعه دستگاه هاي مرتبط با برخورد با حفاران غير مجاز در شهرستان قوچان افزود: اين افزايش همكاري ها باعث خواهد شد تا فضا براي فعاليت حفاران غير مجاز در قوچان محدود شود و اجازه فعاليت را نداشته باشند.

وی با بيان اينكه شهرستان قوچان از ظرفيت هاي مهمي در حوزه تاريخ و ميراث فرهنگي برخوردار است افزود: هم اكنون 47 اثر ثبتي و 90 اثر حفاظتي در شهرستان قوچان وجود دارد و همه موظف به حراست از ميراث فرهنگي و آثار و بناهاي تاريخي اين هشرتان كهن هستيم.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي با اشاره به ضرورت تجهيز يگان حفاظت ميراث فرهنگي اضافه كرد: در همين ارتباط برنامه هاي مناسبي را در دستور كار داريم.

وي خاطر نشان كرد: افزايش همكاري هاي دستگاه هاي مختلف مي تواند به كاهش فعاليت هاي حفاران غير مجاز در اين شهرستان منجر شود.

در اين جلسه فرماندار شهرستان قوچان نيز با قدرداني از ميراث فرهنگي گفت: مقابله با حفاران غير مجاز در قوچان بسيار مهم است و فرمانداري نيز در اين خصوص آمادگي كامل دارد.

در ادامه فرمانده انتظامي شهرستان قوچان، دادستان، فرمانده سپاه و ديگر مسئولان دستگاه هاي مختلف بر مقابله جدي با حفاران غير مجاز تاكيد و در اين خصوص آمادگي خود را اعلام كردند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار