به باور جمهوری خواهان موفقیت تــرامپ در انـتخابات می‌تواند ایالات متحده آمریکا را یک قرن به عقب بازگرداند.



به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گویا چشم‌انداز کسب نامزدی نهایی حزب از سوی دونالد ترامپ برای رهبران جمهوری‌خواه چنان دلهره‌آور است که آنان دیگر هیچ ابایی از برهم‌ زدن قواعد بازی و تشکیل ائتلافات صوری برای شکست‌ میلیاردر نیویورکی ندارند. شاهد این مدعا نیز بیانیه هم‌ زمان کمپین‌های دو رقیب انتخاباتی باقی‌مانده او است که وعده داده‌اند برای ناکام‌ گذاشتن مأموریت سخت، اما ممکن نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در کسب نیمی از آرای وکالتی تا پیش از کنگره ماه جولای، آرای ضدترامپی برخی ایالات مشخص را دودستی تسلیم همرزم خود کنند.

دورهمی لومپن‎ها علیه آقای خاص؛ سایه سنگین رفقا روی
 
در این بیانیه‌ها آمده است: تد کروز، سناتور تگزاسی و نامزد رده دوم جمهوری‌ خواهان، پس از پایان رقابت‌های انتخاباتی آتی روز سه‌شنبه در پنج ایالت شمال‌شرقی آمریکا، تمامی منابع تبلیغاتی خود را معطوف به ایالت ایندیانا خواهد کرد و در عوض توافق شده تا جان کیسیک، فرماندار اوهایو، با لغو کارزار انتخاباتی خود در ایندیانا، همه تلاش خود را متوجه بسیج آرای ضدترامپی در ایالات اورگون و نیومکزیکو کند.

این دو پیش‌تر ضمن تأکید بر این باور که هیچ نامزدی قادر نخواهد بود تا پیش از کنگره ماه جولای در کلیولند، نامزدی نهایی خود را قطعی کند، بارها خاطرنشان کرده‌اند در حال آماده‌سازی برای پیروزی در دور دوم رأی‌گیری از نمایندگان جمهوری‌خواهان هستند؛ سازوکاری که به نمایندگان حزبی اجازه خواهد داد تا فارغ از آرای مردمی ایالت متبوعشان، نامزد موردنظر خود را برگزینند. با همه این اوصاف، کیسیک و کروز برای تحقق سناریوی خود باید اول مانع از پیروزی اولیه ترامپ شوند؛ هدفی که با نظر به شانس ازدست‌رفته این دو برای کسب نیمی از آرا و همچنین نتایج نظرسنجی‌های اخیر، مستلزم همکاری راهبردی جبهه ضدترامپ بوده و بیانیه‌های اخیر نیز اولین گام آشکار در راستای آن است.

در این میان، جف رو، مدیر کمپین انتخاباتی کروز، اولین نفری بود که پیش‌قدم اعلام اتحاد راهبردی جبهه ضدترامپ شد. او که نامزدی نهایی ترامپ را با نظر به مواضع نامتعارف و شانس پایین پیروزی‌اش در برابر رقبای دموکرات خود، فاجعه و پسرفتی نسلی برای حزب جمهوری‌خواه دانسته، خاطرنشان کرده کمپین کروز همه وقت و منابع خود را وقف رقابت‌های ایالتی ایندیانا خواهد کرد و با کنارکشیدن از رقابت‌های انتخاباتی در اورگون و نیومکزیکو، مسیر پیروزی احتمالی کیسیک در این ایالات را هموارتر خواهد کرد. مدیر کمپین انتخاباتی کروز همچنین در حالی اظهار امیدواری کرده تا متحدان و همراهان این دو کمپین نیز به اتحاد موقت آنان احترام بگذارند که به نظر می‌رسد انتخابات سه ماه می‌ در ایالت ایندیانا و ٥٧ رأی وکالتی حاصل از آن، می‌تواند به یکی از سرنوشت‌سازترین پیچ‌های انتخابات مقدماتی در جبهه جمهوری‌خواهان و احتمالا بزرگ‌ترین مانع پیش‌ِروی نامزدی نهایی ترامپ بدل شود.

دورهمی لومپن‎ها علیه آقای خاص؛ سایه سنگین رفقا روی

برنده انتخابات ایندیانا در شرایطی می‌تواند ٣٠ رأی از مجموع آرای نمایندگان ایالتی را یکجا از آن خود کرده و به ازای پیروزی در هریک از ٩ حوزه انتخاباتی نیز سه رأی دیگر کسب کند که نتایج نظرسنجی‌های داخلی نشان از آن دارد اختلاف اندک کروز با ترامپ صدرنشین، بیش از هر چیز مدیون آرای هواداران کیسیک است که سبب شکست آرای مخالفان ترامپ شده است. درنتیجه جای تعجب نیست که جان ویور، استراتژیست اصلی کمپین کیسیک، تنها دقایقی پس از بیانیه کروز، جلوگیری از پیروزی ترامپ در ایندیانا را گامی حیاتی در راستای ناکام گذاشتن او در کسب نیمی از مجموع آرای وکالتی دانسته و اعلام کرد با نظر به تحولات جاری در انتخابات مقدماتی، این کمپین نیز تصمیم گرفته تا با کناره‌گیری از انتخابات ایالتی ایندیانا، همه منابع خود را صرف رقابت در ایالات نیومکزیکو و اورگون کند؛ ایالاتی که نه‌تنها آرای وکالتی را تقریبا به طور نسبی بین همه نامزدها توزیع می‌کنند، بلکه به گفته ویور، از لحاظ ساختار سیاسی شباهت فراوانی به آن‌دست ایالات شمال شرقی دارند که فرماندار اوهایو در آنان قدرتمند ظاهر شده است.

ائتلافی که نسخه میلیاردر نیویورکی را می پیچد!؟

 تدکروز و جان کسیچ توافق کردند تا در ایالت‌هایی که طرف مقابل شانس پیروزی بیشتری دارد، متمرکز نشوند، به معنای دیگر تد کروز، سناتور آمریکایی قرار است به جای تمرکز بر دو ایالت اورگان و نیومکزیکو، دو ایالتی که - جان کسیچ، فرماندار اوهایو ممکن است نتیجه خوبی به دست آورد - بر ایالت ایندیانا متمرکز شود. این در حالی است که فرماندار اوهایو نیز متعهد شده تا در ایالت‌های غربی آمریکا با تد کروز رقابت نکند. یعنی از این به بعد در هر ایالت فقط یک نفر از این دو رقیب ترامپ خواهد شد.

دورهمی لومپن‎ها علیه آقای خاص؛ سایه سنگین رفقا روی
 
این دو نامزد جمهوری‌خواه در آستانه رای‌گیری ایالتی که قرار است روز سه‌شنبه در پنج ایالت شمال شرقی آمریکا برگزار شوند، چنین توافق استراتژیکی را منعقد کردند. ولی در متن توافقنامه به رای‌گیری روز سه‌شنبه اشاره‌ای نشده است. با این حال براساس برنامه زمــانی مـشخص‌شده، رقابت در ایالت ایندیانا روز 3 می، در اورگان 17 می ‌و در نیومکزیکو روز 7 ژوئن برگزار خواهد شد. پیروزی‌های دونالد ترامپ موجب نگرانی رقبا و حتی جمهوری‌خواهان شده است، به باور آنها موفقیت تــرامپ در انـتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو می‌تواند ایالات متحده آمریکا را یک قرن به عقب بازگرداند.

دورهمی لومپن‎ها علیه آقای خاص؛ سایه سنگین رفقا روی

 «جف رو»، مدیر ستاد انتخاباتی کروز حضور ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی را فاجعه قلمداد کرده و استراتژیست جان کسیچ هم حضور این میلیاردر آمریکایی را که هم‌اکنون سودای ریاست‌جمهوری آمریکا را در سر می‌پروراند، تهدیدی بالقوه برای نسل کنونی آمریکا توصیف کرد. انعقاد چنین توافقی از هفته‌ها پیش توسط استراتژیست‌های اصلی جمهوری‌خواه مطرح شد، توافقی که مهم‌ترین هدفش شکست ترامپ و خارج‌کردن وی از دور رقابت‌های انتخاباتی است، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ برای انعقاد چنین توافقی دیر دست‌به‌کار نشدند؟

 هرچند پیام توئیتری میلیارد آمریکایی پس از شنیدن خبر توافقی که با هدف شکستش منعقد شده، نشان می‌دهد ترامپ از حالا خود را رئیس‌جمهوری آمریکا می‌داند. براساس پیش‌بینی‌های کارشناسان سیاسی به نظر می‌رسد ترامپ، سرمایه‌دار میلیارد آمریکایی، برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در یک هزار و 237 حوزه نمایندگی‌ پیروز شود و درنهایت نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ماه نوامبر با نامزد حزب دموکرات رو‌به‌رو شود.

دورهمی لومپن‎ها علیه آقای خاص؛ سایه سنگین رفقا روی

دولت ایالات متحده در طول تاریخ سیاسی تیره و نه چندان درخشان خود همواره با شعارهای پر زرق و برقی همچون، حقوق شهروندی- دموکراسی-  مردم سالاری- عدم توده گرایی و...ژست غوغاسالاری بر خود گرفته است.
وقتی امروز ما بر فرآیند تبلیغات و رقابت میان احزاب و نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا می نگریم همه اینها رنگ می بازد و حکایت پز عالی - جیب خالی به خود می گیرد. گویی که همه چیز حتی قانون انتخاباتی که خود آمریکای یها تحت عنوان "کالج انتخاباتی" تدوین و تصویب کردند فدای زر و زور و جاه طلبی بازیهای سیاسی می شود.

جالب اینجاست که همین آقایان لومپن که در حال کوفتن بر سر و صورت همدیگر هستند تا مستاجر کاخ سفید گردند،آن زمان که انتخابات کشورهای دیگر آغاز می شود( بویژه کشورهایی که دارای استقلال فکری هستند و سوای سیاستهای واشنگتن رفتار می کنند ) دم از حقوق بشر -انتخابات آزاد و چه چه می زنند چرا که برابری و آزادی را در تهمت زدن به یکدیگر و افطرا زنی علیه همسران رقبا می دانند!! بله بخاطر اریکه قدرت از خانواده خود هم مایه می گذارند.

 خوب البته نانجیبی هم عنصر لاینفکی در زور مداران آمریکایی است که قابل کتمان نیست. سودای کیاست موجب می شود هر گزافه ای را به زبان بیاورند. اگر من رییس جمهور شوم چنین می کنم و چنان می کنم- غلط می کنم فلان کاغذ را پاره می کنم و...از حالا که نیامده اند خط  و نشان برای سایر کشورها می کشند.

دورهمی لومپن‎ها علیه آقای خاص؛ سایه سنگین رفقا روی

چه توفیری برای ما دارد اینها همه مصداق حقیقی "سگ زرد برادر شغال هستند."
حالا این لومپنهای نیویورکی- واشنگتنی در یک دور همی مضحک، جهانیان را دست مایه ریشخند و کاریکاتور می کنند. حالا باید منتظر ماند که در این دورهمی لومپنها کدامیک به هم می چربند. در این میان معلوم الحال ترین فرد در بین نامزدهای ریاست جمهوری جناب دونالد است که گویی می خواهد از حزب فاشیستی نازی رای اعتماد بگیرد که اینگونه نیامده و رییس نشده بر تبل جنگ افروزی آن هم با ایران می کوبند!!شاید این آدولف کوچولوی عرصه انتخابات آمریکا بالاخره از زیر سایه رفقای خویش بیرون بیاید و پیروز قائله شعبده بازی کاخ سفید شود ولی اینکه توان رویارویی با مردم ایران را داشته باشد...؟ پاسخ این سوال بر عهده مخاطبان ارجمند؛ نظر شما عزیزان در مورد آدولف ترامپ چیست!؟
محمدرضاشجاعیان
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
در هر صورت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
لطفا ترامپ رو با هیتلر مقایسه نکنید، سگه هیتلر (بلوندی) صد شرف داره به ترامپ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
نظر من اینه :
من خواهش میکنم هیتلر رو جنایتکار ندونید و نشمارید به چند دلیل :
1.جنگ رو با کشوری شروع کرد که استعمار انگلیسی اونو از خاکش گرفته بود یعنی لهستان و برای بدست آوردن تمامیت ارضی کشورش بود
2.هیتلر هرگز با غیر نظامی ها نجنگید
3.بعد پس گرفتن لهستان جنگ فرانسه و انگلیس بر علیه آلمان شروع شد
4.هلکاست هرگز اثبات نشد و هیچ سندی برای اون موجود نیست و تصاویر اون هم جعلی اعلام شد
5.تمام مردم آلمان او رو دوست داشتن پس دیکتاتور نیست چون دیکتاتور رو بخشی از کشور دوست داره مثل صدام یا محمدرضا شاه
6.اون در حقیقت با صهیونیست ها ضد بود نه با یهودی ها اما چون دین اون مثل دین اسلام کامل نبود هرگز نتونست تفاوت اونو متوجه بشه و در زمان خودش جز هیتلر و برخی از علمای اسلام کسی از این خطر با خبر نبود
7.هیتلر نرخ بیکاری رو از هشت میلیون بیکار از جمعیت چهل میلیونی به صفر رسوند پس دیکتاتور نیست چون دیکتاتور ها فقط برای رفاه خودشون عمل می کنند مثل شاه
و...
منصف باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
ترامپ یه داعشی مدرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
اینا فقط دست پرورده ی صهیونیست هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
برای ایران هیچ فرقی نمی کنه چه کسی رییس جمهور آمریکا بشه چون اونا دشمنی رو با ما ادامه خواهند دادولی روشهاشون فرق می کنه اما هر چه قدر افراد افراطی و جنگ طلبی مثل ترامپ از صحنه سیاست دور باشن به نفع کل دنیاست.
آخرین اخبار