مدیرمنطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی از تاسیس بنیاد حامیان توسعه فناوری آذربایجان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جهانگیری در جلسه هم اندیشی چگونگی تاسیس بنیاد حامیان توسعه فناوری آذربایجان گفت: در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان یکی از بسترهای جدید و مورد نیاز کشور بنیادهای سرمایه گذار و ظرفیت ساز غیردولتی در حوزه های مختلف علم و فناوری می باشند که با سهولت شفافیت و هدفمندی بیشتری بتوانند زمینه ساز توسعه علمی و فناوری کشور شوند.

وی افزود: باتوجه به رویکرد بومی سازی و ایجاد نهادهای تاثیرگذار در توسعه براساس دانایی در کشور و با الگوبرداری از نمونه های موفق بین المللی همچون دره سیلیکون آمریکا،لزوم تشکیل بنیادها و انجمن هایی با حضور نفرات مشتاق توانمند،دلسوز و خیر جهت کمک به توسعه کشور و رشد اقتصاد دانش بنیان امری لازم و ضروری است.

جهانگیری اظهارکرد: منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی بر اساس وظایف خود برنامه های ایجاد نهادهای این چنینی در استان را هدف قرار داده است.

وی ایجاد انسجام و همدلی در بین خیرین علاقه مند در جهت حمایت از نوآوران و کارآفرینان جامعه،ایجاد ساختارهای لازم جهت ایجاد نهادهای مردمی حوزه فناوری ان جی او و مشارکت و مساعدت یشان،تجمیع منابع مالی مردمی و دولتی برای توسعه علم و فناوری در استان را ازجمله اهداف پیشنهادی برای این بنیاد برشمرد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.