وزیر کشاورزی و محیط زیست ایالت زاکسن آلمان گفت: هدف از این سفر، فروش و صادرات نیست بلکه آغاز به کار فعالیت های تجاری و صنعتی با شرکای ایرانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛توماس اشمیت در اتاق بازرگانی تبریزاز امکانات صنعتی و آموزشی آذربایجان شرقی ابراز رضایت کرد و گفت: این استان شباهت زیادی به ایالت زاکسن دارد و نه تنها از لحاظ جمعیت، از لحاظ گذشته و تاریخ پربار و درخشان خود نیز از جایگاه ممتازی در کشور آلمان برخوردار است زیرا استان ما سرشار از معادن مختلف می باشد.

وی سپس به تشریح امکانات ایالت زاکسن پرداخت و افزود:امروز هنوز هم قدیمی ترین دانشگاه دنیا در استان ما به فعالیت خود ادامه می دهد هم چنین ماشین سازی و صنعت خودروسازی از تاریخ بسیار قدیمی برخوردار است و در دو دهه اخیر به بزرگ ترین مرکز صنعتی اروپا تبدیل شده است لذا، نه تنها در این حوزه ها از پیشینه مناسبی برخوردار هستیم بلکه شرکت های متوسطی داریم که قدرتمند بوده و به دلیل کوچک بودن آنها، تصمیمات آنی با ایده های قوی و بدون تشریفات زاید انجام می گردد.

وی اضافه کرد: صاحبان شرکت های قدرتمند متوسط استان زاکسن خیلی فعال بوده و در آذربایجان شرقی به دنبال شرکای اقتصادی هستند تا به طور مشترک فعالیت نمایند لذا هدف از این سفر، فروش و صادرات نیست بلکه آغاز به کار فعالیت های تجاری و صنعتی با شرکای ایرانی است.

در ادامه این مراسم، طرف های اقتصادی ایران و آلمان به صورت چهره به چهره وارد مذاکره شدند تا به نتایج سرمایه گذاری و همکاری های مشترک دست یابند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.