معاون سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور سال گذشته 1500 کیلومتر کمربند حفاظتی در اطراف جنگلها و عرصه های طبیعی کشور ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مسعود منصور که به جیرفت سفر کرده است با اعلام این خبر گفت :این کمربندهای حفاظتی در اطراف جنگلها و عرصه های حساس و بحرانی کشور که در معرض تخریب و فرسایش قرار دارند ایجاد شده اند تا دسترسی سودجویان را به منابع طبیعی که جزو بیت المال است محدود کند.

وی با اشاره به اینکه این کمربند حفاظتی اراضی ملی را از مستثنیات جدا میکند گفت: ماهیت این کمربند در نقاط مختلف متفاوت است در برخی نقاط با پوشش گیاهی و به عنوان کمربند سبز ودر برخی مناطق دیگر با ایجاد موانع مشخص میشود
معاون سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد : متاسفانه برخی از روستائیان که گرمایش مورد نیاز خود را از طریق هیزم تامین میکنند باعث قطع درختان و گونه های جنگلی می شوند و لذا طرح تامین رایگان وسایل گازسوز برای این دسته از خانواده ها درحال اجرا است.

وی یادآور شد : تاکنون برای 10 میلیون هکتار از اراضی ملی کشور سند تک برگی اخذ شده و در یکسال گذشته 20 هزار پرونده مربوط به تعیین تکلیف اراضی دولتی و ملی بررسی شده است.
با حضور معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ، نشست بررسی روند حفاظت از عرصه های طبیعی کشور و جلوگیری از تصرف آنها در جیرفت برگزار شد.
انتهای پیام/ی

برچسب ها: کمربند ، جنگل ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار