امام جمعه چرام گفت: کرنش بیش از اندازه عده‌ای موجب بلوکه شدن اموال و عدم پایبندی آمریکا به تعهدات برجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛حجت‌اسلام جعفر طزری، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و با بیان اینکه برای تحقق این شعار شرایطی باید فراهم شود، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی برگرفته و مبتنی بر اقتصاد داخلی یعنی در اقتصاد مقاومتی باید اقتصاد داخلی را به قدری رونق دهیم که نیازی به بازارهای جهانی نداشته باشیم.
 
امام جمعه چرام، عنوان داشت: اگر زمانی هم خواستیم از بازار جهانی استفاده کنیم در مقابل آن از تولیدات داخل هم به آنان بفروشیم این اقتصاد است که می‌تواند تحریم‌ها را بی‌اثر کند.
 
وی افزود: برای آنکه اقتصاد داخلی تقویت شود یک شرط آن حمایت از تولیدات داخلی است که این حمایت به دو طریق امکان پذیر است، یکی استفاده از کالاهای تولید داخل و دیگری جلوگیری از واردات بی‌رویه خارجی است.
 
طزری، اضافه کرد: معنا ندارد وقتی یک جنس در داخل تولید می‌شود ما با وارد کردن همان جنس از خارج، زحمات تولید کننده داخلی را بر باد داده و با این کار موجبات ورشکستگی تولید داخل و به دنبال آن بیکار شدن جوانان کشور شویم.
 
خطیب جمعه چرام، تصریح کرد: بر مسئولان کشور لازم است که از ورود کالاهای مصرفی که نوعا در داخل تولید می‌شوند، جلوگیری کنند و با کسانی که به دنبال ضربه زدن به اقتصاد داخلی هستند برخورد کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در چند روز گذشته ما شاهد آن بودیم که دادگاهی در آمریکا مبلغ 2 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده کشور را به بهانه پرداخت غرامت به بازماندگان حادثه بیروت ربودند و مرتکب یک راهزنی مدرن شدند، گفت: در حادثه 1983 در بیروت چند تفنگدار آمریکایی کشته شدند و هیچگونه سند یا مدرکی دال بر دست داشتن جمهوری اسلامی در این حادثه به دست نیامد و جمهوری اسلامی آن حادثه را محکوم کرد و از آن تبری جست.
 
طزری، ادامه داد: امروز بعد از 33 سال از آن حادثه جمهوری اسلامی را بدون دلیل و مدرک متهم به دست داشتن در آن حادثه کرده و بابت آن 2 میلیارد دلار دارایی ما را در روز روشن و در پیشگاه جهانیان غارت می‌کنند.
 
امام جمعه چرام، متذکر شد: در مورد این حادثه باید گفت که هیچ دلیل و مدرکی بر اثبات این اقدام از سوی جمهوری اسلامی نیست و چرا بعد از 33 سال امروز به دنبال گرفتن غرامت هستند، اگر بنا به گرفتن غرامت باشد جمهوری اسلامی باید از آمریکای جنایتکار غرامت بگیرد.
 
وی افزود: جنگ تحمیلی علیه کشور ما را صدام با حمایت چه کشوری آغاز کرد، سلاح‌های پیشرفته را چه کسی در اختیار صدام ملعون قرار داد، هواپیمای مسافر بری ما را با 290 نفر چه کسی ساقط کرد، گروه‌های تروریسمی منافقین را چه کسی حمایت کرد، آیا نه این است که تمام این جنایت‌ها توسط دولت تروریسم پرور آمریکا صورت گرفت و هم اکنون هم در حال صورت گرفتن است.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام با بیان اینکه مسئولان ما به جای آنکه این اقدام را محکوم کنند و به دنبال اقدام مناسب باشند، بعضا شنیده می‌شود که به دنبال متهم کردن کشور اسلامی هستند، گفت: متاسفانه به جای آنکه گریبان آمریکا را بگیرند و به جای آنکه جواب قاطع بدهند به دنبال تبرئه کردن خود و متهم کردن دیگران هستند.
 
طزری با ذکر این مطلب که اصل این پول‌ها در زمان دولت اصلاحات در سال 1382 در آمریکا قرار داده شد، عنوان داشت: این اعترافی است که معاون وزیر امور خارجه به آن اقرار کرد و ما با این مطلب هم کاری نداریم، آنچه برای ما مهم است اینکه امروز چه اتفاقی افتاده که بعد از 33 سال به دنبال بلوکه کردن اموال ما هستند.
 
وی، افزود: این اقدام آمریکا نشان دهنده آن است که آمریکا قابل اعتماد نیست و از هر وسیله‌ای برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می‌کند هرچند نسبت به اجرای آن تعهد داده باشد.
 
امام جمعه چرام، گفت: این اقدام آمریکایی‌ها نقض صریح برجام است، لیکن عده‌ای غرب زده به دنبال تبرئه کردن آمریکا از نقض برجام هستند، سوالی که ما از این عده داریم آن است که بگویند چه چیزی برجام را نقض می‌کند.
 
وی، تصریح کرد: کرنش بیش از اندازه عده‌ای موجب بلوکه شدن اموال و عدم پایبندی آمریکا به تعهدات برجام است.
 
انتهای پیام/ف
برچسب ها: امام جمعه ، چرام ، اموال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.