اندیشمند برجسته آمریکایی با تاکید بر خواست مردم برای ایجاد تغییرات، از رویکرد‌های نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی سالون دات کام در گزارشی نوشت نوآم چامسکی نظریه‌پرداز آمریکایی از رویکردهای برنی سندرز در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرد. 

در این گزارش آمده است: چامسکی اعلام کرد برنی سندرز، داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از حزب دموکرات فردی افراطی است و این یکی از ویژگی‌های جالب اوست. 

چامسکی گفت: «او فردی افراطی و تندرو قلمداد می‌شود و این یک ویژگی جالب است؛ زیرا او یکی از دموکرات‌های حامی برنامه نیو دیل است.» 

نیو دیل به برنامه اقتصادی و اجتماعی روزولت گفته می‌شود که پس از رکورد بزرگ در آمریکا در سال هزار و نهصد و بیست و نه اجرایی شد. 

او همچنین گفت: «موضع او سبب تعجب آیزنهاور نخواهد شد که اعلام کرد در حقیقت، هر کسی که برنامه‌های نیو دیل را نپذیرد به نظام سیاسی آمریکا تعلق ندارد.» 

اما رویکردهای سندر بسیار تعدیل شده است که نمی‌توان آن‌ها را به مثابه یک انقلاب دانست. 

چامسکی همچنین گفت: «یکی دیگر از ابعاد جالب موضع سندرز این است که افکار عمومی از او حمایت می‌کنند. رویکردهای او در قبال مالیات، بخش بهداشت و نظام بهداشتی ملی درست است و این بدان معناست که این نوع سیستم به شدت افراطی نیست. مدت زمان زیادی که مردم آمریکا بر این باورند باید تغییراتی انجام شوند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار