گروه طالبان در برابر اظهارات اخير رئيس جمهور درخصوص احتمال اعدام شماری از اعضای زندانی اين گروه واکنش نشان داد.

طالبان به گفته‌های اشرف‌غنی درباره صدور حکم اعدام برای زندانیانش واکنش نشان داد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، گروه طالبان در برابر اظهارات اخير رئيس جمهور درخصوص احتمال اعدام شماری از اعضای زندانی اين گروه واکنش نشان داده اعلام کرد که درصورت تطبيق حکم اعدام زندانيان، نهادهاى عدلى و قضايى دولت، قيمت آن را خواهند پرداخت.

محمد اشرف غنی به دنبال صحبت‌هاى اخيرش در شوراى ملى در پيوند به پايان فصل عفوهاى عمومى، به نهادهاى عدلى وقضايى هدايت داده تا پرونده‌های کسانى را که برای آنها حکم اعدام صادر شده مورد بررسى قرار داده و در اختيار او قرار دهند.

طالبان نيز در برابر اين اظهارات رئيس جمهور غنى واکنش نشان داده مى‌گويد که درصورت تطبيق حکم اعدام زندانيان، طالبان آرام نخواهد نشست و قيمت آن را از نهادهاى عدلى و قضايى دولت خواهد گرفت.

در اعلاميه‌ای که ازسوى اين گروه امروز نشرشد گفته شده است: «اشخاص و نهادهایی که خواستار تطبيق حکم اعدام زندانيان اين گروه هستند، طالبان در برابر آنها نيز بى تفاوت نخواهد بود و به شکل کلى و جزئى شامل اهداف نظامى ما (طالبان) خواهندشد».

در این اعلاميه گفته شده که با اين اقدام، زندانيان دولت و نيروهاى خارجى که در بند طالبان هستند نيز با خطر جدى مواجه مى شوند.

در این اعلامیه آمده است که طالبان همواره با زندانيان مطابق امور عدلى و اصول اسلامى عمل مى‌کنند اما اگر دولت چيزى را که گفته است عملى کند طالبان نيز براساس اصول شريعت و محاکم شرعى روى مجازات نهايى غور خواهند کرد.

طالبان از سازمان‌هاى بين المللى حقوق بشر، رسانه‌هاى آزاد، سازمان جهانى صليب سرخ و نهادهاى بي‌طرف ديگر خواسته است تا در موضوع اعدام زندانيان با استفاده از نقش اثرگذارشان بى تفاوت نباشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار