برای اولین بار پس از سال 1340؛

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی فردا وارد تهران می‌شود

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در صدر هیئتی بلندپایه فردا وارد تهران می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کوریاهرالد؛ پارگ گون‌های – رئیس‌جمهور کره جنوبی – فردا 12 اردیبهشت در صدر هیئت 236 نفری شامل شماری از وزرا و مسئولان ارشد اقتصادی و صاحبان صنایع بزرگ این کشور وارد تهران می‌شود. وی اولین رئیس‌جمهور کره جنوبی است که پس از برقراری روابط دیپلماتیک در سال 1962 (1340) به ایران سفر می‌کند.

پارگ گون های در این سفر سه‌روزه قرار است با حسن روحانی – همتای ایرانی خود – درباره راهکارهای گسترش روابط دوجانبه در حوزه‌های اقتصادی، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کند.

بررسی برنامه هسته‌ای کره شمالی و برقراری امنیت در شبه‌جزیره کره از مهم‌ترین محورهای دیدار رئیس‌جمهور کره جنوبی با مقامات ایران است. تقویت همکاری مشترک در حوزه‌های انرژی، بانک و بیمه، پروژه‌های زیربنایی، بهداشت و درمان، علمی، فناوری و فرهنگی را از دیگر محورهای گفتگوهای پارگ گون های با رئیس‌جمهور کشورمان است.

دفتر ریاست جمهوری کره اعلام کرده است از دیگر اهداف مهم سفر پارگ گون‌های، دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای --رهبر معظم انقلاب-- است که انتظار می‌رود تأثیر قابل‌توجهی بر افزایش روابط دو کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
این بی حجاب کافر را راه ندین!!! سواد مواد اسلامی نداره به درد نمیخوره. خوش انزمانی که کره ایها ادای پیروی از ما رو در میاوردن حالا اونا به کجا رسیدن ما کجاییم!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار