خریدهای اینترنتی شرکت پست را زنده نگه داشته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برخلاف آنچه تصور می شود گویا فعالیت شبکه‌های اجتماعی نه تنها فعالیت‌های پست را کم نکرده بلکه باعث افزایش آن نیز شده است.

طی سال‌های گذشته با توجه به گسترش استفاده کاربران از تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی بخش قابل توجهی از مکاتبات از این طریق منتقل می‌شود، موضوعی که این تصور را ایجاد می‌کند که فعالیت‌های پستی بر این اساس با کاهش مواجه شوند. با این وجود مسوولان شرکت پست نقطه‌نظر متفاوتی در این زمینه دارند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت پست در این خصوص گفت: همگان فکر می‌کردند که آی تی، پست را از بین خواهد برد اما قطعا از این ابزار می‌توان برای توسعه خدمات استفاده کرد و برهمین اساس در کل ای تی به توسعه پست کمک می‌کند.

مجتبی نصیری در ادامه با اشاره به گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی موبایل اظهار کرد: حتی اگر تمام مکاتبات هم به این فضا منتقل شده و موبایلی شود برای نقل و انتقال کالاها راهکاری به غیر از پست وجود نداشته و با شبکه‌های موبایلی نمی‌توان این بخش خدمات پستی را ارائه کرد.

وی ادامه داد: اکنون با رونق بیشتر این شبکه‌ها بحث خرید و فروش اینترنتی نیز راحت‌تر شده است و در موارد متعدد کاربران تلفن همراه وسائل مورد نیاز خود را از طریق اینترنت و یا شبکه‌های اجتماعی تهیه می‌کنند. برهمین اساس در سال‌های 1393- 1394 هر سال حدود پنج میلیون خرید اینترنتی در این حوزه وجود داشته که اگر ارزش این بازار را هم در نظر بگیریم پولی که در این بازار در سال 1394 منتقل شده نسبت به سال 1393 بیشتر بوده است که این موضوع گویای آن است که اعتماد مردم به خرید و فروش در این فضا بیشتر می‌شود به گونه‌ای که می‌توان گفت حدود 3500 میلیارد ریال خرید و فروش در این فضا انجام گرفته است که از این میان بخشی از این موارد از طریق شبکه پستی به دست خریداران رسیده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.