زاهدان؛

دانشگاه آزاد عهده دار 30 درصد آموزش عالي در سيستان و بلوچستان

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي كشور گفت: دانشگاههاي آزاد اسلامي سيستان وبلوچستان حدود 30 درصد آموزش عالي اين استان را برعهده دارد كه تاكنون 74 هزار نفر در آن فارغ التحصيل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ؛ حميد ميرزاده افزود: اين تعداد دانشجوي سيستان و بلوچستان در توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي سيستان و بلوچستان نقش دارند.
وي ادامه داد: مراكز دانشگاه آزاد در هر منطقه اي از استان كه استعداد بالايي از نظر اقليمي و توانايي نيروي انساني داشته باشد توسعه پيدا مي كند.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي از كشت گلخانه اي در 29 هكتار از اراضي سيستان وبلوچستان خبرداد و گفت: اين گلخانه ها با نانو موادها تجهيز مي شوند به طوري كه از نظر كيفيت بهتر و از لحاظ اقتصادي در آمد داشته باشند.
ميرزاده با اشاره به تشكيل هيات امناي دانشگاه آزاد سيستان و بلوچستان در واحد زابل افزود: تاسيس مراكز تحقيقاتي جديد، شهرك هاي فناوري در دانشگاه آزاد زاهدان و زابل، ايجاد آموزشكده سما در شهرستان سرباز، پشتيباني واحد سيستان وبلوچستان از واحد در دست احداث در كشور عمان، جذب هيات علمي، توسعه شركت هاي دانش بنيان و ايجاد مراكز رشد در استان در اين نشست بررسي شد.
وي يكي از برنامه هاي اصلي دانشگاه آزاد را تكيه بر درآمدهاي غير شهريه دانست و تاكيد كرد: دانشگاه آزاد اين اختيار را دارد كه هر دانشجويي كه تقاضاي تخفيف و تخصيص شهريه را داشته باشد آن واحد درصدي از شهريه را تخفيف دهد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار