گنجینه کتب خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی 3 هزار فايل خطی و چاپ سنگی را در قالب فايل ديجيتال به متقاضيان واگذار کرده است.

واگذاری 3 هزار فایل دیجیتال نسخه‌ خطی و چاپ سنگی به متقاضيان درکتابخانه مرکزی خطی آستان قدس رضویبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی؛ کارشناس مسئول تالار محققان خطی این سازمان گفت: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی روزانه پاسخگوی بسياری از محققين و مؤسساتی است که براي دريافت تصاوير نسخ خطی به گنجينه کتب خطی اين کتابخانه مراجعه می ‌کنند و درسالی که گذشت بیشتر از  هزار و 900 نفر از محققین به این مرکز مراجعه کردند.
سید محمدرضا فاضل هاشمی افزود: شمار نسخه‌های خطی و چاپ سنگی که سال گذشته به متقاضيان واگذار شده، از 3 هزار فايل گذشته که در قالب فايل ديجيتال بوده و حدود 4 هزار فايل ديجيتال نيز جهت مطالعه در محل در اختيار محققين قرار داده شده است.
وی گفت: همچنين در سال 94بيش از شش هزار مورد به صورت تلفنی و اينترنتی به محققان خدمات ‌رسانی شده و بالغ بر يک هزار و 400 مورد راهنمايی منابع و مشاوره علمی به محققين انجام گرفته است.
کارشناس مسئول تالار محققان خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی افزود: همچنين به بيش از 300 نفر از محققين و مراجعان به صورت اينترنتی  خدمات ‌رسانی شده و بالغ بر يک هزار و 400 نسخه از نسخه‌های ديجيتالی نيز به کتابخانه‌های ديجيتالی خدمات ‌دهی شده است.
فاضل هاشمی خاطر نشان کرد: نسخه‌های جديدی که جذب اين مجموعه می ‌شود، پس از ارزيابی و بررسی ثبت و شماره‌ گذاری و ورود اطلاعات آن به پايگاه اطلاع ‌رسانی سيمرغ در دسترس استفاده محققين قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام//


برچسب ها: واگذاری ، نسخه ، خطی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.