مراسم رونمایی از مستند «اهل خلوت» ساخته شهرام درخشان به همراه تجلیل از مقام استاد اکبر عالمی در روز معلم، با حضور مدیران شبكه مستند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از مستند «اهل خلوت» ساخته شهرام درخشان به همراه تجلیل از مقام استاد اکبر عالمی در روز معلم، با حضور مدیران شبكه مستند برگزار شد. 

امیر تاجیک مدیر شبكه مستند در ابتدای این نشست گفت: شبكه مستند در یک سال و نیم گذشته تلاش داشته از نیروهای خلاق استفاده كند و به شناسایی افراد بپردازد. اكبر عالمی برای خیلی‌ها شناخته شده است. بسیاری از فیلمسازان ما به خصوص فیلمسازان بعد از انقلاب مدیون او هستند.

وی در ادامه عنوان كرد: عالمی علاوه بر خصوصیات خوبی كه دارد خیلی خوش اخلاق است و امیدوارم همچنان داشته‌های علمی خود را در اختیار فیلمسازان بگذارند.

اكبر عالمی در این نشست بیان كرد: پنجاه و سه سال در عرصه سینما، تلویزیون و عكاسی در كشور عزیزم مشغول خدمتگزازی هستم. درخشان‌ترین بخش زندگی من تدریس است و به قدری با عشق و علاقه و به وقت كار كردم كه همیشه مورد تایید مدیران بالادست خودم قرار گرفتم.

وی افزود: در تمام دانشكده‌های هنر تدریس كردم و به درجه دانشیاری رسیدم. عضو فرهنگستان هنر بودم و مستندهای زیادی ساختم اما مستندهای من بیشتر صنعتی و به زبان‌های مختلف است. همیشه سعی كردم از حنجره گوینده‌های مختلف استفاده كنم كه مادرزاد متعلق به آن آب و خاك هستند.

عالمی در خصوص هنرهفتم اظهار داشت: سینما حیرت‌آورترین پدیده عصر نوین محسوب می‌شود و عالی‌ترین روانشناختی را روی مردم برجا گذاشته است.

وی تصریح كرد: تلویزیون ابزاری است كه ذهن انسان‌ها را دستكاری می‌كند و مهم این است كه از راه غیر مستقیم وارد دل افراد شویم و روی ذهن آن‌ها تاثیر بگذاریم. هنرمند می‌داند چگونه از راه دل وارد شود.

وی بیان كرد: در تمام مدت زندگی‌ام چنان عاشق كارم بودم كه مدیر بالادستم هرگز به من نگفت چرا؟ من برای رسیدن به هدفم جنگیدم و تلاش كردم فیلمی كه در محافل خارجی نشان داده می‌شود، نباید بدی‌های كشور را نشان دهد. از فقر و ناهنجاری فیلم بگیرید ولی به نامحرم نشان ندهید؛ یعنی كسانی كه بیرون مرزها هستند.

درخشان كارگردان مستند «اهل خلوت» هم در این نشست گفت: مستندسازی بیشتر شاید شبیه دریانوردی باشد؛ از یک بندرگاهی حركت می‌كنید و شناوری دارید و وارد یک دریای نسبت متلاطم و پرموج می‌شوید و دوباره به بندرگاه می‌رسید و مستند یک سفر دریایی است.

وی ادامه داد: من در طی فیلمسازی، هیچ سفر بی‌خطر و آرامی نداشتم ولی «اهل خلوت» اولین فیلمی است كه من ساختم و بندرگاه آرام بود و دریا آرام و همسفران خوب بودند و من به بندرگاه آرام رسیدم.

وی تصریح كرد: ما دراین روزگار به شدت دارای فقر ادب و احترام هستیم ولی در این دوره جدید كار شبكه مستند، ادب و احترام موج می‌زند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار