فرمانده پلیس هرات می گوید که در پیوند به ترور سمیع‌الدین رهین، رییس دادستانی استیناف این ولایت دو تن بازداشت شده‌‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،فرمانده پلیس هرات می گوید که در پیوند به ترور سمیع‌الدین رهین، رییس دادستانی استیناف این ولایت دو تن بازداشت شده‌ اند.

او می‌گوید: فردی بنام "خسرو" مشهور به رامین عامل اصلی این ترور بوده و پیش از این در مدیریت مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس هرات فعالیت داشته ‌است.

مجید روزی، فرمانده پلیس هرات صبح امروز در یک کنفرانس خبری گفت: عاملان اصلی ترور سمیع‌الدین رهین، رییس اداره دادستانی استیناف این ولایت دو تن بودند که دستگیر شدند.

او می‌گوید: پلیس شش ساعت پس از ترور، دو مظنون اصلی این رویداد را شناسایی کرده بود که شب پیش دو فرد دستگیر شده به انجام این ترور اعتراف کردند.

آقای روزی گفت: عامل اصلی این حمله تروریستی فردی بنام خسرو مشهور به رامین بوده که پیش از این در مدیریت مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس کارمند بوده ‌است.

فرمانده پلیس هرات گفت: پس از ۲۴ ساعت تحقیق و بازپرسی بامداد امروز دو مظنون به انجام ترور رییس دادستانی استیناف هرات اعتراف کردند.

در ویدیوی رسیده از سوی فرماندهی پلیس هرات به خبرگزاری جمهور؛ فرد مظنون (خسرو) به انجام این حمله تروریستی اعتراف کرده ‌است.

او می‌گوید که در قبال این کار، وعده دریافت دو صد هزار افغانی را دریافت کرده بود.

اینکه چه گروه یا شخصی دستور چنین حمله ای را صادر کرده بوده؛ هنوز از زبان این فرد (متهم) افشا نشده است.

اما طالبان ساعتی پس از انتشار کشته شدن آقای رهین، مسوولیت این حمله را به عهده گرفته بودند.

در همین حال؛ عبدالهادی عنبری، یک تن از دادستان‌های ولایت هرات ترور رییس دادستانی را فاجعه بار دانسته و گفت: نگران وضع بوجود آمده ‌است.

او می‌گوید: دادستان‌ها با متهمان مواجه اند و پس از این ترور دادستان‌ها توسط مجرمان و متهمان افزایش خواهد یافت.

این دادستان خواسته تا دولت توجه بیش‌تری در پیوند به این چنین موضوعات داشته باشد.

پس از چاشت روز پنج‌شنبه نهم ماه ثور سمیع‌الدین رهین، رییس دادستانی استیناف هرات در نزدیکی خانه‌اش با شلیک گلوله به قتل رسید.

ترور رییس دادستانی هرات توسط محمد اشرف غنی رییس جمهوری و عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی نکوهش شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، قاتل ، هرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار