آب نیسان که در روایات اسلامی به استفاده از آن واثرات معجزه آسای آن تاکید شده از23فروردین ماه ه مدت سی روز جمع می شود.

جمع آوری آب نیسان را فراموش نکنید
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، درحالی که بارش شدید باران در شهر کرمان آغاز شده مردم ضمن شکرانه به درگاه الهی به جمع آوری آب نیسان می پردازند.

سيد جليل على بن طاووس (ره) روايت كرده: روزى جمعى از اصحاب نشسته بودند، رسول خدا صلى اللّه عليه و آله وارد شد و به ايشان سلام كرد، و اصحاب جواب سلام ايشان را گفتند حضرت فرمودند: آيا میخواهيد دوايى را كه جبرييل به من تعليم داد كه نيازمند دواى پزشكان نباشم به شما تعليم دهم؟

امير المؤمنين عليه السّلام و سلمان و ديگران پرسيدند آن دوا چيست؟ حضرت به امير المؤمنين عليه السّلام خطاب فرمودند كه در ماه نيسان رومى آب باران را میگيرى و هر كدام از سوره هاى فاتحه الكتاب و آية الكرسى، و توحيد و فلق، و ناس، و كافرون را هفتاد مرتبه میخوانى، و در روايت ديگر سوره قدر را نيز هفتاد مرتبه، و هفتاد مرتبه اللّه اكبر، و هفتاد مرتبه لا اله الا اللّه گفته و هفتاد مرتبه صلوات میفرستى، آنگاه هفت روز در بامداد و شامگاه از آن آب میآشامى، به حق خدايى كه مرا به راستی به رسالت بر خلق برانگيخت سوگند ياد میكنم، كه جبرييل گفت: خدا از كسیكه اين آب را میآشامد، بر میدارد هر دردى را كه در بدنش باشد، و به او عافيت بخشد، و دردها را از تن و استخوان هاى او بيرون كند، و اگر در لوح دردى براى او مقدر شده باشد محو میكند.

و به حق پروردگارى كه مرا به حق فرستاده، اگر فرزند نداشته باشد، و فرزند بخواهد، آب نيسان را به آن نيّت بياشامد به او فرزند روزى شود، و اگر زن عقيم باشد، با نيّت از اين آب بياشامد، از او فرزند پديد آيد، و اگر مرد و زن پسر يا دختر خواهند، از آن آب بياشامند مقصود ايشان حاصل گردد.

در روایت از امیرالمومنین(ع) آمده است:آب باران آسمان را بنوشيد زيرا سبب مشود كه بدن پاك (و تندرست) گردد و بيماري ها و رنجها از آن دور گردد. همانطور كه خداوند متعال در قرآن مي فرمايد:« …و آبی از آسمان برایتان فرستاد ، تا شما را با آن پاک کند و پلیدی شیطان را از شما دور سازد و دلهایتان را محکم ، و گامها را با آن استوار دارد! »
از اين روايت استفاده مي شود كه نوشيدن خود آب باران موضوعيت دارد و براي بدن آثاري را در برخواهد داشد.آثاري همچو پاكي و تندرستي. اما بهترين اثر را مي توان با روايات ديگر دانست كه همين زمان ماه نيسان را با آداب و اذكارش معرفي كرده اند


مردم کرمان از دیر بازاعتقاد عجیبی به آب نیسان واثرات شفابخش آن داشته اند.

هم اکنون بارش باران به حدی شدید است که تمام معابر کرمان دچار آب گرفتگی شده است.

به گفته کارشناسان هواشناسی کرمان تا سه روز آینده شرایط جوی بارانی در کرمان حکم فرما خواهد بود.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: باران ، نیسان ، دردها ، روایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار