بندرعباس؛

افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بنادر غرب هرمزگان

عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر غرب هرمزگان در فروردین امسال 22 درصد بیشتر مدت مشابه پارسال بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ مدیر بنادر و دریانوردی لنگه گفت: از ابتدای سال تاکنون، 903 هزار و 159 تن کالا در بنادر غرب هرمزگان  تخلیه و بارگیری شد.
محمود صابری با اشاره به افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی افزود: 651 هزار و 816 تن کالا در این مدت از طریق بنادر غرب هرمزگان به خارج از کشور صادر شد.
وی با تاکید بر افزایش تجارت کالا با کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه با کشورهای امارات متحده عربی و عمان گفت: با جذب خطوط کشتیرانی ، صادرات مواد غیر نفتی 27 درصد و در صادرات کالاهای نفتی 40 درصد افزایش یافته است.
مدیر بنادر و دریانوردی لنگه، بیشتر کالاهای صادر، وارد و ترانزیت شده از بندرلنگه را انواع مشتقات نفتی، مواد معدنی و مصالح ساختمانی، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، پارچه و الیاف عنوان کرد.
صابری افزود: این کالاها به حوزه خلیج فارس و کشورهای آسیانه میانه صادر شدند.
وی همچنین به افزایش 11 درصدی جابجایی مسافر در فروردین امسال خبر داد و گفت: در این مدت 83 هزار مسافر در بنادر سه گانه مسافری غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بندر چارک و بندر آفتاب جابجا شدند.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به افزایش 14 درصدی ورود شناور بالای هزار تن  به حوضچه بندر لنگه، افزود: با انجام طرح توسعه دریایی بندرلنگه و افزایش فضای عملیاتی شناورها تردد شناورهای با  GT  بالای هزار تن افزایش یافته است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار