پول‌هایی که از امارات به دیگر کشورهای جهان می‌رود!

میزان پولی که مهاجران در امارات برای خانواده‌هایشان می‌فرستند، 4.8 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت گلف نیوز؛ بر اساس گزارش منتشر شده از سوی بانک جهانی، مهاجران ساکن در امارات ارسال سالانه 19 میلیارد دلار درآمد به دست آمده در این کشور را به خانواده و دوستانشان در کشورهای محل تابعیت خود ارسال می کنند. این رقم 4.8 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور امارات را شامل می شود. 

در حال حاضر مهاجران ساکن در آمریکا با ارسال 56.3 میلیارد دلار، عربستان با ارسال 36.9 میلیارد دلار، روسیه با  32.6  میلیارد دلار، سوئیس با 24.7 میلیارد دلار و آلمان با 20.8 میلیارد دلار جایگاه های اول تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

در جایگاه های بعدی، امارات با 19 میلیارد دلار، کویت با 18.1 میلیارد دلار، فرانسه با 13.8 میلیارد دلار، لوکزامبورگ با 12.7 میلیارد دلار و انگلستان با 11.5 میلیارد دلار قرار گرفته اند. 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در مجموع 98 میلیارد دلار را در این زمینه به خود اختصاص داده‌اند.

انتقال این مبالغ مالی، بخشی عظیمی از درآمد میلیون ها خانواده در سراسر جهان را به خصوص در کشورهای فقیر تشکیل می دهد. خروج پول از امارات متحده عربی چندان دور از انتظار نیست، چرا که این کشور یکی از بزرگترین مقاصد برای مهاجران کاری محسوب می شود و مهاجران 88.5 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل داده اند.

بانک جهانی در سال 2015 انتقال مبلغ 431 میلیارد دلار پول از کشورهای محل کار به کشور تابع مهاجران را دنبال کرده است. بیشترین حجم این مبالغ به کشورهای هند با 69 میلیارد دلار، چین با 64 میلیارد، فیلیپین با 28 میلیارد دلار، مکزیک با 25 میلیارد دلار و نیجریه با 21 میلیارد دلار ارسال شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار