رييس سازمان انرژي اتمي کشورمان گفت: توافق هسته اي نشان داد كه تنها راه حل مسائل، مذاكره و گفتگو بر اساس حسن نيت است كه به نتيجه برد - برد مي انجامد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "علي اكبر صالحي" معاون رييس جمهوري و رييس سازمان انرژي اتمي ايران در ديدار با بوهوسلاو سوبوتكا نخست وزير چك گفت: توافق هسته اي نشان داد كه تنها راه حل مسائل، مذاكره و گفتگو بر اساس حسن نيت است كه به نتيجه برد - برد مي انجامد.

 در اين ديدار تقويت مناسبات فيمابين و بررسي زمينه هاي همكاري جديد از جمله همكاري هاي هسته اي مورد بررسي قرار گرفت.

نخست وزير چك با استقبال از توافق هسته اي ايران بر اهميت آن در منطقه تاكيد نمود و با اشاره به تجارب اين كشور در امنيت هسته اي، از برقراري همكاري هسته اي از جمله همكاريهاي ايمني هسته اي با جمهوري اسلامي ايران استقبال كرد.

سوبوتكا با تاكيد بر تقويت رايزني هاي بين دو كشور و لزوم ارتقاء سطح مناسبات ديپلماتيك اظهار داشت: در بخش هاي مختلف انرژي، معدن، حمل و نقل و بازرگاني زمينه هاي خوب همكاري وجود دارد و طرفين مي توانند در اين زمينه ها همكاري هاي جديدي را آغاز كنند.

بوهوسلاو سوبوتكا همچنين با اعلام اينكه چك با تحولات منطقه و سوريه از نزديك آشنا است, گفت: ما تماس هاي خود را با دولت سوريه حفظ كرده ايم تا بتوانيم بخشي از مبارزه با تروريست ها از جمله داعش باشيم.

رييس سازمان انرژي اتمي ايران نيز در اين ديدار خاطر نشان كرد: پس از توافق هسته اي اجراي برجام وارد مرحله جديدي شده است كه براساس آن مي توانيم روابط خود را با جهان در هر زمينه اي گسترش دهيم.

صالحي در خصوص تحولات سوريه نيز افزود: بحران سوريه تمام خواهد شد و هيچ راهي وجود ندارد جز اينكه دولت سوريه و مخالفان واقعي سوريه به تفاهم رسيده و دولت ملي تشكيل و قانون اساسي تنظيم شود.

در جريان بازديد صالحي از مركز تحقيقاتي و پژوهشي چك نيز طرفين به يك توافق اوليه رسيدند تا در يك يا دو پروژه به صورت مشخص همكاري هاي خود را آغاز كنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار