مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه قرآن و عترت مشهد پارسال عنوان برگزیده ترین نمایشگاه در سطح کشور را بدست آورد.

نمایشگاه قرآن و عترت مشهد برگزیده ترین نمایشگاه در سطح کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، سیدسعید سرابی در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان با بیان اینکه دستور کار این جلسه ارائه گزارشی از برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد و بررسی طرح یازدهمین دوره این نمایشگاه در ماه رمضان امسال است، گفت: کمیته ارزیابی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از پارسال فعال شده است که در همین راستا سال ۹۴ و بلافاصه بعد از اتمام برگزاری نمایشگاه جلسه نقد و بررسی این برنامه قرآنی مهم برگزار شد.وی ادامه داد: از همین رو همه پیشنهادها و انتقادها برای بهبود وضعیت این نمایشگاه را پذیرا هستیم تا از همه ظرفیت نهادها و سازمان‌ها به ویژه رسانه ملی بیشتر استفاده شود و این سطح را رشد و ارتقا دهیم.

سرابی با بیان اینکه پارسال به صورت منسجم و با همکاری جهاد دانشگاهی، بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن برگزار شد و بسیار هم جلوه داشت، گفت: امسال هم بخش دانشگاهی با تمرکز یکی از مراکز دانشگاهی که می‌تواند جهاددانشگاهی باشد، در نمایشگاه شرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس طرح پیشنهادی تصمیم بر برگزاری یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در بازه زمانی هفت الی ۱۶ رمضان مصادف با ۲۴ خرداد الی دوم تیرماه گرفته شده است، افزود: این پیشنهاد هم براساس ارزیابی‌های صورت گرفته و عدم همزمانی آن با لیالی قدر انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه برای مکان برگزاری نمایشگاه امسال سه پیشنهاد وجود داشت، ابراز کرد: محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد، عرصه میدان شهدا و محل دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی واقع در ورودی باب‌الجواد(ع) بود که فعلا برگزاری در محل دائمی نمایشگاه‌های مشهد مورد نظر است.

وی ادامه داد: نمایشگاه قرآن و عترت مشهد امسال ۲۳ بخش دارد که بخش نماز از منظر قرآن و عترت ۱۲ اردیبهشت‌ماه در دیدار با رئیس ستاد اقامه نماز استان مطرح و اضافه شد.

سرابی با اشاره به بخش‌های مختلف یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد ابراز کرد: ناشران، مراسم و محافل، هنرهای تجسمی، کودکان و نوجوانان، تفکر و تدبر، مؤسسات، ادارات و نهادها، نشر الکترونیک، فرهنگ و هنر مساجد، دانشگاهیان، حجاب و مد ایرانی و اسلامی، عترت و ولایت، حوزه علمیه، بین‌الملل، آستان قدس رضوی، صنایع دستی، قرآن و فرهنگ ملل اسلامی جامعه المصطفی، هنرهای قرآنی بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آواها و نغمات، جلسات محلی، مطبوعات، آثار نفیس و موقوفات، نماز از منظر قرآن و عترت از جمله این بخش ها است.

وی ادامه داد: سال گذشته برگزاری مراسم افتتاحیه و پذیرایی از ۱۰ هزار نفر را اوقاف استان انجام داد و در کنار آن شهرداری مکان رایگان در اختیار ما قرار داد، لذا از نهادهای استان خواستار مشارکت در تأمین دیگر هزینه‌های نمایشگاه هستیم.

سرابی افزود: در بحث صدا و سیمای استان سال گذشته شاهد پخش مراسم افتتاحیه از رسانه بودیم و در شب‌های بعد از آن برنامه‌هایی با محوریت نمایشگاه قرآن تولید شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: نهادها و سازمان‌های دیگر در استان نیز هر کدام ظرفیت خوبی برای مشارکت در برگزاری نمایشگاه دارند که می‌توانند با دبیرخانه همکاری کنند.

سرابی ابراز کرد: نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی می‌تواند در بحث دعوت از مهمانان خارجی و تأمین هزینه‌های همکاری داشته باشد، البته سال گذشته تنها نمایشگاه مشهد از مهمانان خارجی دعوت کرد و نمایشگاه تهران چنین قسمتی را نداشت.

وی در مورد برگزاری نمایشگاه قرآن در شهرستان‌های استان نیز ابراز کرد: قطعا قابلیت برگزاری نمایشگاه در شهرستان‌ها وجود دارد که البته استاندار تأکید دارد که امسال نمایشگاه قرآن حتما در شهرستان نیشابور به جهت انتخاب آن به عنوان پایتخت کتاب کشور برگزار شود که هزینه جداگانه‌ای هم برای نمایشگاه دیگر شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: در حال حاضر پنج شهرستان آمادگی کامل و مشارکت برای برگزاری نمایشگاه قرآن دارند .

سرابی ادامه داد: در موضوع جشنواره ملی شبکه‌های ارتباطی مجازی قرآن کریم نیز دستگاه‌ها می‌توانند مانور داده تا در نهایت آثار رسیده به این جشنواره در نمایشگاه قرآن عرضه شود.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار