مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان اعلام کرد: از هر 100 خوزستانی، 3 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی می باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سید لطف‌الله سپهر ماه رجب را فرصت بسیار مناسبی برای خودسازی و بهره برداری از فیوضات معنوی دانست.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری مطالعه و نقش پر اهمیت کتاب است و باید تلاش کنیم تا کتاب نقش و جایگاه خود را در بین خانواده‌ها پیدا کند.

سپهر بیان داشت: تولید فعالیت‌های جنبی در حوزه کتاب و کتابخوانی مستلزم نگاه ویژه مسئولان و فعالان فرهنگی استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان اذعان کرد: استان خوزستان 219 باب کتابخانه عمومی دارد که تعداد اعضاء ما در استان 153 هزار و 635 هزار نفر که به ازای هر 100 نفر 3 نفر عضو در کتابخانه‌های عمومی داریم و تعداد 2 میلیون و 56 هزار و 297 نسخه کتاب که به ازای هر 100 نفر خوزستانی 54 و 34 دهم جلد کتاب در استان خوزستان موجود است.

حجت الاسلام سپهر گفت: در بحث عمرانی 17 باب کتابخانه در استان در حال ساخت‌ و ساز است که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در بحث حمایت از نویسندگان و مؤلفان بومی در سال‌ اخیر تعداد 57 عنوان کتاب به ارزش 563 میلیون ریال از نویسندگان استانی کتاب خریداری شده، ولی این مقدار اندک جوابگوی مراجعات نویسندگان نیست که امیدواریم با حمایت استاندار خوزستان این مشکل نیز مرتفع شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.