امر به معروف و نهی از منکر از مسلمات معارف اسلامی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حجت الاسلام شکوری در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر که با حضور اعضا تشکیل شده بود طی سخنانی اظهار داشت :امر به معروف و نهی از منکر از مسلمات معارف اسلامی است و در ارتباط با آن آیات و روایات متعددی وجود دارد در حدی که رسول خدا(ص) می فرماید کسی که لامر به معروف و نهی از منکر کند جانشین خدا و پیامبر در روی زمین است .

وی با اشاره به علل مسکوت ماندن این دو فریضه الهی در طول تاریخ گفت: :یکی از علل اساسی غفلت از این موضوع صبغه سیاسی این دو فریضه می باشد که با زورگویی و ستم گری حاکمان در طول تاریخ در تضاد و تعارض بوده لذا جلوی عملی شدن آن را می گرفتند .

حجت الاسلام شکوري در بخش دیگر از سخنان خود تصريح کرد :همه باید توجه داشته باشیم که این موضوع بعد تخصصی فقهی دارد که فقها در موسوعه های فقهی خود به صورت مبسوط در ارتباط با مقدمات ،شرایط ،مراحل و جزئیات آنها بحث و بررسی کردند.

مسئول مدارس علمیه خوی با اشاره به عملکرد چندین ساله ستادهای احیا امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در عین حال که این ستادها عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه کرده اند در عین حال به علل مختلف کاست ها و ضعف هایی در اجرایی کردن تذکر لسانی که خواسته ولی امر مسلمین می باشد وجود دارد.

وي بعضی از آنها را،نبود قوانین و مقررات کامل و مدون تاکنون ،وجود ضعف در تشکیلات ستاد ها،ضعف همکاری های دولت و قوه قضاییه،رسوخ تفکرات وارداتی در بعضی از مسئولان،عدم توجیح کامل متولیان و مجریان ستادها،نبود آموزش ها و توجیحات لازم و مورد نیاز ،موج آفرینی عده ای علیه ستاد در سطح کشور ،بهانه کردن وجود بعضی از تخلفات در برخی ستادها،نبود امکانات و بودجه ی لازم برای فعالیت ها و عدم همکاری مورد نیاز نوع مسئولان شهری با علل مختلف ادراجراي امربه معروف ونهي ازمنکرعنوان کرد.

مسئول مدارس علمیه خوی در ادامه با تقدیر از مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون حمایت از آمران و ناهیان اظهار داشت: در عین حال این قانون در مرحله اجرا نیز نیاز به تکمیل و اصلاح دارد .

وی در پایان سخنان خود تذکرات لازم را به اعضای جلسه در جهت هر چه بهتر اجرا کردن قانون جدید یادآوری نمودند .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.