کارشناسان عوامل متعددی از جمله تردید در خصوص آینده بازار سهام را دلیل کشش سرمایه‌گذاران به سمت فلز زرد می‌دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، افزایش 22 درصدی بهای طلا در حالی سال خوبی را برای فلز زرد رقم زده است که شاخص «اس اند پی 500» به سختی همچنان مثبت است. از سال 1980 تنها در سال 2007 بهای طلا توانست با تفاوتی زیاد «حدود 20 درصد» این شاخص را پشت سر بگذارد. در این سال شاخص اس اند پی 500 مثبت بود. با وجود آن که بازار سهام جایگاه خود را در سال 2007 حفظ کرد، بهای طلا در نیمه دوم این سال به شدت افزایش یافت. 

در حال حاضر و تنها بر اساس افزایش کنونی بهای طلا، نمی‌توان عملکرد بازار سهام را پیش‌بینی کرد و همچنان زمان بسیاری تا پایان سال جاری میلادی باقیست. 

«مکس ولف،» کارشناس مسائل اقتصادی، معتقد است نگرانی‌ها درباره کاهش ارزش سهام، بسیاری را به سوی طلا سوق داده است. گرچه مردم هنوز اطمینانی نسبت به آینده بورس ندارند، حاضر نیستند  سهام خود را به فروش برسانند. 

کاهش ارزش دلار به طور حتم به افزایش بهای طلا کمک کرده است. این دو سرمایه در اغلب مواقع به صورت معکوس عمل می‌کنند.  از طرف دیگر تعدادی از کارشناسان حدس می‌زنند بهای پایین طلا، به دلیل کاهش بی‌سابقه آن در چند سال گذشته، باعث شد عده زیادی در آغاز سال جاری میلادی برای خرید فلز زرد تمایل پیدا کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار