مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: این منطقه در آینده نزدیک، نقشی بی بدیل در اقتصاد شرق کشور و استان خراسان رضوی خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،احمد صادقی گلمکانی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در حل مسائل، افزود: تا زمانی که نسبت به فرایشات مقام معظم رهبری در مسئله اقتصاد مقاومتی، توجه دقیقی صورت نگیرد، مشکلات به طور کامل حل نخواهد شد.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی در مناطق ویژه به معنای محور قرار دادن مقوله تولید و صادرات است و باید به جای کسب درآمد از سایر اقدامات جنبی، به فعالیت اصلی خود که همانا تولید است، رونق بدهیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: چنانچه تفکر اقتصاد مقاومتی در ذهن تک‌تک ما ایجاد شود، در این عرصه موفق خواهیم بود.

صادقی گلمکانی با بیان اینکه بزرگترین و اولین دغدغه حال حاضر موسسه، سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اعم از پتروشیمی، فولاد و واحدهای صنعتی مختلف در منطقه است گفت : با توجه به نیاز کشورهای همسایه به محصولات منطقه ویژه اقتصادی سرخس، امکان بهره برداری از حداکثر ظرفیت صادرات و تولید وجود دارد و به نظر می‌رسد با کمی تلاش می‌توان این دغدغه را به حداقل رساند.

وی با بیان اینکه توجه به معیشت و ایجاد اشتغال برای مردم سرخس، رسالت اصلی منطقه ویژه اقتصادی سرخس است، افزود: تولیت آستان قدس رضوی نیز در برنامه‌های خود بر این مهم تاکید کرده اند و توجه به آن باید در اولویت کاری همه مسئولان شهرستانی و استانی قرار گیرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس علت ایجاد مناطق ویژه اقتصادی را انجام فعالیت‌های مربوط به صنعت و تجارت در سریع ترین زمان ممکن دانست و گفت: این مناطق که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سرخس اشاره کرد، پل ارتباطی بین اقتصاد داخلی و اقتصاد بین المللی به ویژه حوزه CIS به شمار می‌رود.

صادقی گلمکانی با بیان اینکه دشمن، دوست دارد ما را وارد حاشیه و سرگرم مسائل بی ارزش کند تا از کار و تلاش و ساختن کشور غافل شویم، خاطر نشان کرد: رمز تعالی کشور همدلی و همزبانی در راستای منافع ملی و منطقه‌ای است و همه باید با کار و کوشش و مدیریت، خلاء ها را به خوبی پر کنیم.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.